Categories: ایران

تایید بازداشت دو پسر معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی به دلیل فساد اقتصادی

به گزارش فرانیوز، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی امروز چهارم شهریور ۱۴۰۲ در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیراً برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: «پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد».

اولین بار کانال تلگرامی «عیون» خبر داد که فرزندان محمد مصدق کهنموئی، معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی به دلیل فساد اقتصادی بازداشت شده‌اند.

به نظر می‌رسد افشاگری کانال تلگرامی عیون که به نهاد‌های امنیتی جمهوری اسلامی وابسته است، به دلیل اختلاف با قوه قضاییه روی داده است.

این کانال تلگرامی چندی پیش تصاویری از لحظه بازداشت مهدی یراحی، خواننده حامی اعتراضات منتشر کرده بود که با واکنش‌های فراروانی روبرو شد و نهایتاً قوه قضاییه در بیانیه‌ای اعلام کرده است انتشار تصاویر «بدون هماهنگی قضایی انجام شده است و انجام هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های قضایی و اتهامات متهمان و نحوه دستگیری آنان قبل از هماهنگی با مقامات قضایی ممنوع است».

پس از آن این کانال تلگرامی بیانیه قوه قضاییه حکومت را «احمقانه» خواند و نوشت: «نفرت‌پراکنی در خبرگزاری قوه قضائیه، چرا و چگونه؟ کارمندان قوه قضاییه از درک قضا و اهمیت فضای مجازی عاجز هستند»!

پس از انتشار خبر بازداشت فرزندان معاون اول قوه قضاییه، ابتدا این کانال تلگرامی از دسترس خارج شد.

هر چند در ابتدا قوه قضاییه به انتشار خبر بازداشت فرزندان معاون اول این نهاد که محمدصادق و امیرحسین معرفی شدند واکنشی نشان نداد و سکوت کرد، اما محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دو روز پیش در یک برنامه تلویزیونی به صورت تلویحی به وجود پرونده قضایی برای «دو فرزند یک مقام ارشد قوه قضاییه» اشاره کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در این برنامه تلویزیونی گفت: «یکی دو تا از فرزندان یکی از مسئولین رده‌بالای ما دچار مشکل شده بودند. خودم خدمت ایشان رسیدم گفتم این مدارک را ببینید، اگر خطاست بفرمایید، اگر احیاناً شما در جریان نیستید بدانید این اتفاق افتاده. اگر در جریان هستید مراقب باشید از اسم شما سوءاستفاده نشود».

او در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اینکه آیا در پرونده فرزندان این مقام قوه قضاییه، بازداشتی صورت گرفته یا نه خبر داده که فرزندان این مقام مسئول «الان در بازداشت هستند» و گفته عنوان اتهامی آن‌ها «سوءاستفاده از موقعیت و فساد اقتصادی» بوده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago