Categories: ایرانجهان

بیانیه جو بایدن در سالگرد خیزش انقلابی: متعهد به ایستادن کنار مردم ایران هستیم

به گزارش فرانیوز، جو بایدن بیانیه‌ای را به مناسبت سالگرد کشته شدن مهسا امینی صادر کرده و در بیانیه به تأثیر جهانی جنبش زن، زندگی، آزادی اشاره شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: داستان مهسا با «کشته شدن وحشیانه» او تمام نشد بلکه او الهام‌بخش جنبش تاریخی «زن، زندگی، آزادی» شد که ایران و مردم سراسر جهان را که به صورت خستگی‌ناپذیر از برابری جنسیتی و احترام به حقوق بشر دفاع می‌کنند تحت تأثیر قرار داد.

او بر ادامه تعهد شهروندان ایران به این جنبش و مبارزه برای داشتن آینده‌ای آزاد و دموکراتیک به رغم خشونت‌های حکومت تاکید کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفته است: ایرانیان خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد ولی آمریکا همچنان به ایستادن در کنار آنها متعهد خواهد ماند و ابزارهایی را برای توانمندسازی آنها در برای دفاع از آینده خود در اختیارشان قرار خواهد داد.

بایدن در این بیانیه به اقدامات ایالات متحده آمریکا در حمایت از مردم ایران از جمله پاسخ آمریکا به درخواست‌های مردم ایران و سازماندهی یک کارزار دیپلماتیک «بی‌سابقه» برای حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد و تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی موارد نقض حقوق بشر اشاره کرده است.

او گفته در عین حال دسترسی ایرانیان به اینترنت با تلاش‌های ایالات متحده آمریکا آسان‌تر شد به صورتی که در اوج اعتراضات، ۳۰ میلیون ایرانی – یعنی از هر سه نفر یک نفر – از ابزارهای ضد سانسور تحت حمایت آمریکا استفاده ‌کردند.

در این بیانیه همچنین به تحریم بیش از ۷۰ فرد و نهاد را که در حمایت از ظلم و ستم رژیم جمهوری اسلامی ایران بر مردم دست داشتند و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه شماری از «ناقضان فاحش حقوق بشر» در ایران در سالگرد مهسا اشاره شده است.

در پایان بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا آمده است: امروز در حالی مرگ دلخراش مهسا را به یاد می‌آوریم که بار دیگر بر تعهد خود نسبت به مردم شجاع ایران که رسالت او را دنبال می‌کنند، تأکید می‌کنیم و همراه با متحدان خود کنار آنها می‌ایستیم.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز جمعه ۲۴ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ٢٩ مقام و نهاد مسئول سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌جوی ایرانی را تحریم کرده است.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

4 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

4 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

4 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

4 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

4 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

4 ماه ago