Categories: ایرانجهان

بهشتی نامه اش برای لزوم تروریستی اعلام کردن سپاه را به پادشاه بریتانیا رساند

وحید بهشتی فعال سیاسی در هفتادمین روز اعتصاب غذای خود با هدف تروریستی شناختن سپاه، در اولین مهمانی ویژه پادشاه بریتانیا حاضر شد و ضمن دیدار با اعضای خانواده سلطنتی، نامه‌ای را که برای پادشاه بریتانیا نوشته، به کاخ باکینگهام تحویل داد.

به گزارش فرانیوز، وحید بهشتی، فعال حقوق بشر که روز گذشته هفتادمین روز از اعتصاب غذای خود با هدف قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی دولت بریتانیا را گذراند، از دعوت خود و همسرش به مراسم تاجگذاری چارلز سوم خبر داد.

بهشتی یادآور شد در این مراسم نامه‌ای را که خطاب به پادشاه بریتانیا نوشته به او رسانده است.

او در توییتی نوشته است نامه‌ای را که در ارتباط با درخواست برای قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی و اعتصاب غذا مقابل وزارت خارجه بریتانیا نوشته «به دست پادشاه» رسانده و از این موقعیت در جهت رساندن «صدای مردم استفاده» کرده است.

متی هون نیز با اشاره به حضورشان در مراسم کاخ پادشاهی بریتانیا همزمان با هفتادمین روز اعتصاب غذای وحید بهشتی گفت: هدف ما با دادن نامه به پادشاه چارلز این بود که بداند چرا وحید با وجود خطر سپاه ، خود را با هدف برقراری دموکراسی و آزادی این کشور و همچنین مردم ایران، در این شرایط قرار داده است .

او با اشاره به پرسش خانواده سلطنتی که از کجا آمده و چرا در این مراسم حاضر هستند نیز گفت: وحید به آنها گفت که ۷۰ روز است در مقابل ساختمان وزارت خارجه است و از آنجا آمده است. احساس می کنم نیاز است که از همه فرصت ها استفاده و صدایمان را برای مردم ایران وهمه دنیا بلندتر کنیم تا از خطر سپاه پاسداران نجات پیدا کنند.

هون با اشاره به لابی گری ها در وزارت خارجه بریتانیا به نفع حکومت جمهوری اسلامی، افزود: وقتی از ما پرسیدند فکر می کنیم مشکل کجاست، پاسخ دادیم که مشکل از سمت وزارت خارجه است و براساس مشاهداتی که داشتیم، کسانی به اسم حمایت از مردم ایران وارد وزارت خارجه می شوند و اطلاعاتی نادرستی می دهند و مشاوره می کنند که به نفع مردم ایران و انگلیس نیست.

وحید بهشتی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه نیز مصادف با شصت‌ودومین روز اعتصاب غذا به وزارت خارجه بریتانیا دعوت شد و با طارق احمد، معاون وزارت خارجه بریتانیا، دیدار کرد.  بهشتی درباره این دیدار در توییتی نوشت: «گفتم سپاه و جمهوری اسلامی اسب مرده است؛ نه اسب بازنده، بیخود روی آنها شرط نبندید.»

صد و بیست و پنج تن از نمایندگان پارلمان بریتانیا هم روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه، در نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور با اعلام حمایت از وحید بهشتی، بر فوریت تروریستی شناخته‌شدن سپاه پاسداران تاکید کردند.

روز شنبه ۹ اردیبهشت نیز هزاران ایرانی با شرکت در یک راهپیمایی و تجمع اعتراضی در لندن از دولت بریتانیا خواستند برای اضافه‌کردن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدام کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago