Categories: ایرانجهان

بقایی یزدی: سپاه عامل خشونت و ترور در داخل و خارج کشور است

نامدار بقایی یزدی استاد دانشگاه شرکت کننده در راهپیمایی لندن با هدف تاکید بر قرار دادن نام سپاه پاسداران درلیست گروه های تروریستی، گفت: بعد از ۴۴ سال روشن شده که سپاه پاسداران عامل خشونت و ترور در داخل و خارج کشور است و دولت بریتانیا نیز این را به خوبی می داند.

به گزارش فرانیوز، نامدار بقایی یزدی استاد دانشگاه و کنشگر حقوق بشر که امروز در راهپیمایی لندن و تجمع ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی شرکت کرده بود طی گفتگویی به اهمیت و اثرگذاری برگزاری تجمعات این چنین اشاره کرد و گفت: صدای ملت ایران برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی وحید بهشتی با اعتصاب غذا و دیگر افراد و گروه های سیاسی بارها فریاد زده شده و همگی بر ضرورت قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریستی تاکید کرده اند.

او افزود: بعد از ۴۴ سال روشن شد که سپاه پاسداران عامل خشونت و ترور در داخل و خارج از کشور است. این موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد و دولت بریتانیا هم به خوبی این را می داند.

بقایی یزدی که خود از سخنرانان مراسم امروز در لندن است، گفت: در سخنرانی امروز می خواهم به موارد حقوقی و قضایی که برای رفع موانع بر سر تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی دولتها وجود دارد، اشاره کنم و راه های موجود را مورد بررسی قرار داده تا این هدف عملی شده و دولت بریتانیا و کشورهای اروپایی ماننده آمریکا و عربستان و بحرین برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی اقدام کنند.

وی به موانع پیش روی دولت بریتانیا برای این اقدام ، علی رغم موافقت نمایندگان پارلمان این کشور، اشاره کرد و گفت: یکی از موانع برجام بوده است که برخی دولت ها فکر می کنند امیدی به این اسب مرده برجام هست و می توان آن را زنده کرد.

بقایی یزدی ادامه داد: مورد دیگر فعالیت های بازرگانی و تجاری کمپانی های بریتانیا و دیگر کشورها است که با جمهوری اسلامی مشغول معامله و مبادله اقتصادی هستند. اگر سپاه تحریم کامل شود و تروریست اعلام شود ضرر بزرگی به کمپانی ها وارد می شود و دولت بریتانیا نمی خواهد از جانب این کمپانی ها به دلیل ضرر و زیان ، مورد تعقیب قانونی قرار گیرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago