«بریدن سر کودکان» توسط حماس از سوی پزشکی قانونی تایید شد/ شهروندان ۳۶ کشور مفقود یا کشته شدند

به گزارش فرانیوز، سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین گفت که پزشکی قانونی از محل کشتار ساکنان این دهکده در نزدیکی مرز غزه بازدید کرده، پیکر کودکان را دیده و نحوه کشته شدن آنها را تایید کرده است.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه، ۱۹ مهر، در نشستی با رهبران جوامع یهودیان گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم که عکس‌های سر بریدن کودکان به دست تروریست‌ها را ببینم [و] تایید کنم».

او کوچک شمردن وحشی‌گری‌های حماس و متهم کردن یهودیان را غیرقابل تصور دانست.

به گزارش شبکه «آی۲۴»، اعضای حماس در دهکده «کفار عزه» اسرائیل در نزدیکی غزه، دست به قتل‌عام زدند و حتی سر چند کودک را بریدند. وزارت خارجه اسرائیل شمار کودکان کشته‌شده در حمله به این دهکده را ۴۰ نفر اعلام کرد.

این درحالیست که روز گذشته ۱۹ مهرماه، جنبش حماس طی بیانیه‌ای ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر «کشته شدن کودکان توسط این جنبش» را تکذیب کرد. و از رسانه غربی خواست تا «حرفه‌ای» رفتار کنند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ادعاهای مورد بحث “فقط روایت‌های ساخته شده از سوی اسرائیل برای تهمت زدن به ملت فلسطین و مقاومت آنها” است، آمده است: آخرین این تهمت‌ها این بود که کودکان را به قتل رساندند و غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

در بیانیه فوق تاکید شد که پذیرش و ترویج بدون تحقیق روایت اسرائیل و جانبداری از آن “فروپاشی رسانه” بوده و این ادعاها در راستای “تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات کشتار جمعی” توسط اسرائیل در نوار محاصره شده غزه صورت می‌گیرد.

حماس با بیان اینکه محرومیت غیرنظامیان در نوار غزه از برق، آب، غذا و خدمات پزشکی «کشتار دسته جمعی» است، تاکید کرد که شاخه نظامی این جنبش، گردان‌های عزالدین قسام، تنها دستگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و به غیرنظامیان آسیبی نمی‌رساند.

روز گذشته اما یورونیوز در خبری نوشت: چند روز پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل، اجساد ساکنان اسرائیلی و نیروهای فلسطینی در بیرون خانه‌های سوخته شده در کیبوتص اسرائیلی «کفار عزه» پیدا شدند. به نظر می‌رسد شدت جنگ و تعداد تلفات در روزهای آتی بیشتر خواهد شد.

نیروهای دفاعی اسرائیل، یک تیم از سی‌ان‌ان و رویترز و دیگر رسانه‌های خارجی در حالی که خانه به خانه می‌گشتند، مرده‌ها را در کیسه‌های جسد جمع‌آوری کرده و در یک کامیون بار می‌زدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که در میان کشته شدگان در «کفار عزه» کودکان، زنان و افراد مسن دیده شده‌اند. ارتش اسرائیل همچنین مدعی است که شبه‌نظامیان حماس در جریان حملات اخیر «قتل عام» کرده‌اند و زنان، کودکان، نوزادان و افراد مسن «به طرز وحشیانه‌ای به شیوه داعش قصابی شده‌اند».

خبرنگار رویترز نیز از گهوارۀ له شده نوزادی در بیرون خانه‌ای که سوخته شده و اجساد پراکنده در خیابان‌ها و جمع آوری کیسه‌های بدن در یک زمین بسکتبال در فضای باز نوشته و اضافه می‌کند که «همه جا بوی مرگ می‌آید».

ژنرال ایتای وروف، از ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه گفت زمانی که سربازان این کشور برای جمع‌آوری اجساد ساکنان کشته شدۀ این مناطق خانه به خانه رفتند، از آنچه به چشم دیدند بشدت تکان خورده‌اند.

او گفت: «این یک جنگ نیست، این یک میدان جنگ نیست. این یک قتل عام است.» به گفتۀ او «سر برخی از قربانیان قطع شده» و افزود: «من ۴۰ سال است که خدمت می‌کنم و هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.»

اوایل روز شنبه هفتم اکتبر، شبه‌نظامیان حماس حملات راکتی شدیدی به جنوب اسرائیل داشتند و ارتش اسرائیل تا روز سه‌شنبه دهم اکتبر کنترل تمامی مناطق اطراف غزه را دوباره به دست گرفت.

کیبوتص‌ها به زمان تاسیس اسرائیل برمی‌گردند، زمانی که گروه‌های کوچکی از مردم، جوامعی را بر اساس ایده زندگی جمعی به وجود آوردند. به گفته آژانس «یهود برای اسرائیل» حدود ۱۲۵ هزار نفر در حدود ۲۵۰ کیبوتص در اسرائیل زندگی می‌کنند. برای بسیاری از آنها، این جوامع نماد زندگی خوب و ایمن است.

در موج اول حملات حماس، تعدادی از کیبوتص‌ها و شهرک‌ها از جمله کفار عزه، بئری، اوفاغیم، سدروت، یاد مردخای، یتد، کیسوفیم و اوریم مورد هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش رادیو و تلویزیون عمومی «کان» اسرائیل، از زمان آغاز درگیری‌ها حداقل هزار و ۲۰۰ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند. در مقابل هم اسرائیل با حملات هوایی به غزه، به حملات حماس پاسخ داده است.

از سوی دیگر ۱۳۵۰ فلسطینی نیز در حملات اسرائیل کشته شده اند.

واشینگتن‌ پست نیز روز گذشته گزارش داد در جریان حملات مرگ‌بار شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل، شهروندان ۲۳ کشور کشته یا مفقود شده‌اند. از روز شنبه ۱۵ مهر و وقوع این حمله، روز به روز به شمار شهروندان خارجی کشته شده در جریان آن افزوده شده است.

امروز اما وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد در جریان حملات مرگ‌بار شبه‌نظامیان حماس به این کشور، شهروندان ۳۶ کشور کشته یا مفقود شده‌اند.

اسرائیل روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر خبر داد در جریان تهاجم حماس، تعدادی از شهروندان کشورهای آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، آمریکا، اتریش، ازبکستان، استرالیا، اوکراین، اریتره، اسپانیا، استونی، ایتالیا، ایرلند، برزیل، بلاروس، بریتانیا، پاناما، پرتغال، تایلند، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، سری‌لانکا، سودان، شیلی، فرانسه، قزاقستان، فیلیپین، کانادا، لهستان، مجارستان، مکزیک و هند کشته یا مفقوده شده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حمله‌های تروریستی به اسرائیل، دست‌کم ۲۲ شهروند آمریکایی کشته شده‌اند و تعدادی شهروند ایالات‌ متحده نیز در اسارت حماس هستند.»

کابینه جدید وحدت ملی اسرائیل تاکید کرد با شکست دادن حماس «واقعیت استراتژیک» غزه را تغییر خواهد داد. نتانیاهو که به همراه بنی‌گنتس، رهبر حزب راست میانه وحدت ملی، کابینه اضطراری جدید تشکیل داده، تاکید کرد در شرایط کنونی مقام‌های اسرائیل همه ملاحظات را کنار گذاشته و متحد می‌شوند.

از سوی دیگر همزمان رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به استقرار کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی این کشور در نزدیکی اسرائیل، این اقدام را به منزله هشدار به جمهوری اسلامی دانست و گفت: «ما برای ایرانیان روشن کرده‌ایم که مراقب باشید.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago