Categories: ایرانجهان

بریتانیا ۱۳ فرد و نهاد دیگر وابسته به جمهوری اسلامی را تحریم کرد/ فرماندهی دفاع سایبری سپاه در لیست تحریمی ها

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بریتانیا روز پنجشنبه تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر در ایران عنوان شده، اعمال کرده است.

بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها به دلیل نقض حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز صورت گرفته است.

تحریم های جدید ۱۳ فرد و سازمان را در بر می‌گیرد و مقامات مسئول زندان‌های ایران و نهادهای دولتی مرتبط با امنیت سایبری از جمله فرماندهی دفاع سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مسلم معین، رییس سازمان فضای مجازی بسیج، صغری خدادادی، مدیر زندان زنان استان تهران(قرچک)، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان و محمد حسین خسروی، مدیر کل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان از جمله افرادی هستند که در این اقدام تازه بریتانیا تحریم شده‌اند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه بریتانیا برای اعلام این تحریم‌ها منتشر شد، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که رژیم ایران مردم خود را سرکوب می‌کند، در خونریزی‌ها در اوکراین و خاورمیانه مشارکت دارد و در خاک بریتانیا تهدید به کشتن و آدم‌ربایی می‌کند.

او افزود: «امروز بریتانیا پیام روشنی به رژیم ایران فرستاد مبنی بر این که ما این رفتار بد را تحمل نخواهیم کرد و شما را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. تحریم های جدید ما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مخفیگاهی برای کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند وجود نخواهد داشت.»

بنابر این گزارش، بریتانیا، همراه با اتحادیه اروپا و ایالات متحده، با اشاره به سرکوب گسترده و اغلب خشونت‌آمیز اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی، زن جوان کُرد ایرانی در بازداشت پلیس اخلاق در سپتامبر گذشته، دورهای متعدد تحریم را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

تحریم‌های جدید بریتانیا شامل ممنوعیت سفر و همچنین مسدود کردن دارایی‌ها می‌شود که مانع از تجارت شرکت‌های بریتانیایی با تحریم‌شدگان است و موجب مسدود شدن دارایی‌های آنها در بریتانیا خواهد شد.

روز گذشته جلسه هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در ژنو تشکیل شد و گزارش شفاهی خود درباره نقض حقوق بشر در ایران را ارائه داد.

در این جلسه ریتا فرنچ، نماینده بریتانیا خطاب به زنان و دختران ایران گفت: زمان آزادی فرا رسیده است.

وی خواستار پاسخگویی مسئولان جمهوری اسلامی به «جرائم هولناک» در ایران شد و بر لزوم اجرای عدالت برای مردم ایران تاکید کرد.

نماینده بریتانیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل به «سرکوب وحشیانه معترضان» در سال گذشته توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد.

خانم فرنچ با بیان اینکه این سرکوب وحشیانه منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر در واکنش به قتل مهسا امینی شده است، همچنین درباره تداوم «مجازات اعدام» در سال جاری همراه با گزارش‌هایی از محاکمات ناعادلانه و شکنجه در زندان‌های ایران صحبت کرد.

نماینده بریتانیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل  همچنین درباره «سانسور رسانه‌ها و اینترنت» و همچنین «محدودیت‌های شدید آزادی بیان»، مذهب و عقیده سخن گفت.

خانم فرنچ تاکید کرد که هدف جمهوری اسلامی از سانسور رسانه‌ها و اینترنت، سرکوب صداهای مخالف است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago