براساس کشف اسناد «فوق سری» اعلام شد؛ برنامه ریزی اعضای حماس برای کشتن حداکثری غیرنظامیان

به گزارش فرانیوز، نیروهای امنیتی اسرائیل این اسناد فوق سری را که در میان اجساد حماس پیدا کرده و به ان بی سی، ارائه کرده، شامل نقشه‌های دقیقی است و نشان می‌دهد که حماس قصد کشتن یا گروگان‌گیری غیرنظامیان و کودکان مدرسه را داشته است.

رادیو کان اسرائیل نیز با انتشار تصویری گفت مدرکی را کشف کرده که متعلق به یک عضو حماس است و از حمله شنبه به جنوب اسرائیل به جا مانده است. این برگه نشان می‌دهد که حماس به اعضای خود دستور داده تا حد امکان غیرنظامیان اسرائیلی را پس از تصرف منطقه مسکونی «الونیم» بکشند.

گفته می‌شود این طرح‌های حمله، که عنوان «فوق سری» دارند، شامل دستوراتی برای دو واحد آموزش دیده حماس برای محاصره و نفوذ به روستاها و هدف قرار دادن مکان‌هایی است که غیرنظامیان از جمله کودکان در آن تجمع می‌کنند.

براساس اعلام ان بی سی، یکی از صفحات این سندهای «فوق سری» طرح حمله به کفار سعد از سوی «واحد رزمی ۱» برای حمله به یک مدرسه را نشان می‌دهد، «واحد رزمی ۲» نیز مسئول «جمع آوری گروگان‌ها» است.

به گفته یک منبع در ارتش اسرائیل و یک منبع در دولت، طرح دقیق حمله به کفار سعد بخشی از مجموعه اسنادی است که مقامات اسرائیلی در حال تجزیه و تحلیل آنها هستند ضمن آنکه شواهد ورود «تروریست‌های حماس» به کیبوتس در ۱۵ مهر ماه نیز نشان می‌دهد تاکتیک‌های عملیاتی مشابه آن چیزی است که در این اسناد به دست آمده است.

مقامات اسرائیل همچنین گفته‌اند اسنادی دارند که نشان می‌دهد حماس برنامه‌های خاصی را برای حمله به روستاها، هدف قرار دادن عمدی زنان و کودکان و حتی تخریب مطبهای پزشکی، سوپرمارکت‌ها و سالن‌های غذاخوری در اختیار داشته‌اند.

یکی از مقامات ارتش اسرائیل هم به ان بی سی گفت که از میزان برنامه‌ریزی برای تضمین حداکثر تلفات غیرنظامیان شگفت‌زده شده چرا که هرگز چنین برنامه‌ریزی دقیقی را برای یک حمله تروریستی ندیده است.

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در نطقی تلویزیونی با اشاره به خشونت‌ شدید حماس علیه غیرنظامیان گفت حماس «تشنه به خون» است و از داعش نیز بدتر است. او گفت حماس غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را کشته است و حتی صدها نفر را که در یک فستیوال موسیقی صلح در نزدیکی غزه در جنوب اسرائیل شرکت کرده بودند، از بین برده است.

هفتمین روز درگیری‌های حماس و اسرائیل در حالی آغاز شد که حمله‌ها ادامه دارد و ارتش اسرائیل به ساکنان شمال غزه ۲۴ ساعت فرصت داده است به جنوب غزه بروند. اقدامی که احتمال آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه را تقویت می‌کند.

از روز شنبه که حماس به اسرائیل حمله کرده و پس از آغاز واکنش اسرائیل در غزه، تا کنون دست‌کم دو هزار و ۷۰۰ نفر در این جنگ کشته شده‌اند. هزاران نفر دیگر نیز مجروح‌اند و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. حماس ۱۰۰ تا ۱۵۰ گروگان نیز در اختیار دارد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago