Categories: ایران

با گذشت کمتر از سه ماه از افتتاح توسط رئیسی؛ «بیمارستان هزارتخت خوابی مهدی» ناایمن شناخته شد

رئیس کل دادگستری استان تهران با تایید گزارش سازمان آتش‌نشانی درباره ساختمان «کلینیک ۱۰۰۰ تخت‌خوابی مهدی» در تهران اعلام کرد این مرکز پزشکی در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد.

به گزارش فرانیوز، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران روز جمعه، پنج خرداد، با تایید نامه‌ منسوب به او که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت که «ساختمان مربوط به بیمارستان جدیدالاحداث هزار تختخوابی از مجموعه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در لیست ساختمان‌های ناایمن تهران است.

در روزهای اخیر نامه‌ای از سوی آقای القاصی‌مهر خطاب به وزیر بهداشت در رسانه‌های داخلی ایران منتشر شده بود که در آن تایید می‌شد این بیمارستان به دلیل «عدم رعایت ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد».

پایگاه اطلاع رسانی دولت ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد «بیمارستان هوشمند حضرت مهدی» با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات «در تراز استانداردهای جهانی با مجموعه‌ای منحصر به فرد از امکانات با حضور ابراهیم رئیسی افتتاح شده است.»

معاون اجرایی دولت رئیسی نیز آبان‌ماه سال گذشته از پروژه ساخت این کلینیک بازدید کرده و آن را حاصل «فعالیت میدانی و جهادی دولت سیزدهم» عنوان کرده بود.

ساخت این بیمارستان از ابتدای دهه ۱۳۹۰ در داخل مجموعه درمانی خمینی تهران و با سرمایه‌گذاری «یک خیر» آغاز و پس از مدتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرده که این اعلام «در راستای پیگیری گزارش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وضعیت ساختمان‌های ناایمن» انجام شده و «در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران» ثبت شده است.

از سوی دیگر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌گو با یکی از رسانه‌های داخل ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است اگر بیمارستان تازه تأسیس مهدی کلینیک ناایمن است، بقیه ساختمان‌های پایتخت بایستی تخریب شوند.

او با اشاره به مقاومت ساختمان بیمارستان در مقابل زلزله ۸.۵ تا ۹ ریشتر، افزود: مستندات درباره ایمنی بیمارستان را به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

اواخر هفته گذشته و همزمان با سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی، رسانه‌های دولتی اعلام کردند که جمهوری اسلامی ۱۲ بیمارستان را در این کشور تجهیز خواهد کرد.

عبدالله گنجی عضو سابق شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به این خبر در توییترش نوشت :«ایران تحریم شده و در محاصره حداکثری، ۱۲ بیمارستان را در اندونزی تجهیز می کند! جالب نیست؟ افتخار ندارد؟»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

4 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

4 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

4 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

4 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

4 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

4 ماه ago