با حضور تدوین کنندگان «منشور مهسا» در اوتاوا صورت گرفت؛ تاکید بر تروریستی شناختن سپاه درگفتگو با نمایندگان کانادا

تدوین کنندگان «منشور مهسا» با حضور در پارلمان کانادا بر لزوم حمایت و اقدامات لازم برای فشار بر جمهوری اسلامی از جمله قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی از سوی این کشور تاکید کردند.

به گزارش فرانیوز، پارلمان کانادا دوشنبه شب در اوتاوا میزبان پنج نفر از تدوین کنندگان «منشور مهسا» بود. این برنامه به همت علی احساسی نماینده فدرال کانادا و سناتور رتنا امیدوار برگزار شد.

شاهزاده رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، نازنین بنیادی و عبدالله مهتدی پنج چهره مخالف سرشناس حاضر در پارلمان کانادا بودند.

در این برنامه نمایندگان و سناتورهای کانادایی حضور داشتند و در مورد خیزش بزرگ و مردمی ایران سوالاتی درباره تبعیض جنسیتی، اقلیتی و آینده ایران مطرح کردند تا درک بهتری حاصل شود که دولت کانادا چه اقداماتی می تواند برای حمایت از مردم ایران در این مسیر به انجام برساند.

اختصاص اموال توقیف شده رژیم ایران به اعتصابات مردم

شاهزاده رضا پهلوی در حاشیه این برنامه گفت: کانادا می تواند نقش موثری در حمایت از جنبش آزادی خواهی در ایران داشته باشد. یکی از موارد مورد بحث این است که تمام اموال توقیف شده و ضبط شده رژیم و عوامل آن می تواند منبعی برای تغذیه صندوق های اعتصابات مردم ایران باشد.

کشورهای غربی باید خامنه ای و جمهوری اسلامی را منزوی کنند

مسیح علینژاد نیز در حاشیه این مراسم گفت: ما هر بار تنها سفر می کردیم و جدا جدا با نمایندگان کشورهای غربی گفتگو می کردیم در حالی که آنها می خواهند بدانند آیا مردم ایران آماده گذار از  جمهوری اسلامی هستند و آینده ایران چگونه خواهد بود. همه نگرانی ها این است که مبادا آینده ایران سوریه یا لیبی بشود.

وی با اشاره به همصدایی اعضای تدوین کننده منشور مهسا برای گذر از جمهوری اسلامی با وجود دیدگاه سیاسی متفاوت، ادامه داد: نمایندگان و دولتمردان وقتی می بینند ما با افکار و دیدگاههای متفاوت سیاسی کنارهم قرار می گیریم و برای داشتن آینده ایران، بدون جمهوری اسلامی، آماده ایم، احساس می کنند با این گروه باید بیشتر صحبت کنند.

علینژاد گفت: ما تاکید کردیم قائل به دموکراسی و خواهان یک حکومت سکولار دموکرات هستیم. کشورهای غربی هم باید با افرادی که حاضر هستند تا گروههای دیگر را به رسمیت می شناسند وارد مذاکره شوند و آماده باشند تا سپاه را وارد لیست تروریستی قرار دهند و با کشورهای دیگر متحد شده و همانظور که پوتین را منزوی کردند خامنه ای و جمهوری اسلامی را منزوی کنند و این انقلاب را به رسمیت بشناسند.

کانادا باید سپاه را در لیست گروههای تروریستی قرا دهد

حامد اسماعیلیون نیز در حاشیه مراسم دیدار با نمایندگان پارلمان کانادا گفت: از کارهایی که دولت کانادا می توانسته انجام بدهد و هنوز انجام نداده قرار دادن سپاه در فهرست گروههای تروریستی ، تحریم رهبر جمهوری اسلامی و اخراج نماینده جمهوری اسلامی از سازمان ایکائو در این کشور است.

اسماعیلیون تاکید کرد: ما همچنان روی این خواسته ها اصرار می ورزیم.

براساس این گزارش، دولت کانادا روز گذشته دهمین بسته تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی را صادر کرد که براساس آن هشت فرد و دو نهاد حکومتی ایران مورد تحریم قرار گرفتند . فرمانده سپاه تهران و فرمانده پلیس از جمله این افراد هستند.

کانادا از آغاز خیزش مردمی ایران با اعمال تحریم های متعدد، اعتراضات ایرانیان را به رسمیت شناخته است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago