Categories: ایران

باز شدن پای ابراهیم رئیسی به ماجرای رشوه وزیر صمت به نمایندگان

پس از افشاء موضوع دادن خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان برای منتفی کردن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکنون نماینده‌ای که از واگذاری این خودرو ها خبر داده بود، گفت که ابراهیم رئیسی نیز از این ماجرا باخبر است.

به گزارش فرانیوز، به تازگی و با نزدیک شدن به زمان استیضاح مجدد وزیر صمت، برخی از نمایندگان مدعی شدند این وزیر دولت ابراهیم رئیسی در جریان استیضاح قبلی خود، با دادن خودرو به نمایندگان توانسته رای آنها را به نفع خود تغییر دهد.

ابتدا احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی ایران به طور تلویحی وزارت صمت را به رشوه‌دادن به نمایندگان متهم کرد و گفت: چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

پس از آن احمد رسولی‌نژاد نماینده دیگر مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن با صراحت بیشتری به این موضوع پرداخت و گفت: «در روزی که قرار بود وزیر استیضاح شود، اسناد زیادی با خود به همراه آورده بودم. قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس داده شده است.»

استیضاح رضا فاطمی امین از اسفند سال ۱۴۰۰ بارها مطرح شده و آبان‌ماه سال پیش‌طرح استیضاح او با رای ۱۸۲ نماینده مجلس ناکام ماند. اکنون تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح او را مجدداً به هیات رئیسه مجلس داده‌اند و فاطمی امین باید به زودی در مجلس حاضر شود و از عملکرد خود دفاع کند.

افشاگری این دو نماینده با واکنش اعضا دولت روبرو شد و خواستار برخورد دستگاه قضایی با نمایندگان مطرح کننده موضوع شدند.

محمدحسینی، معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی ششم اردیبهشت در یک برنامه تلویزیونی، موضوع دریافت ۷۵ ماشین شاسی‌بلند در ازای رای منفی به استیضاح وزیر صمت را «تخریب خود مجلس» خواند و گفت: «این ادعا باید ثابت شود و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود کند.»

سپهر خلجی، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز و با تکذیب «ادعای» انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر صمت با دریافت ماشین شاسی‌بلند، خواستار «برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با تهمت زنندگان» شد.

با این حال احمد علیرضابیگی بار دیگر سخنان خود را تکرار و جزئیات بیشتری از این موضوع را افشا کرد و گفت: اینکه ۷۵ خودرو با مدل‌های فیدلیتی و دیگنیتی از خودروسازی بهمن خودرو وارد مجلس شده است و من مطرح کرده بودم، تایید هیات رئیسه مجلس را هم دارد.

او به وب‌سایت رویداد ۲۴ گفت: «حتی رییس جمهور هم به‌واسطه واگذاری‌های غیرقانونی خودرو، در ۲۵ دی‌ماه، دستور رسیدگی صادر کرد. یعنی این کار نشان می‌دهد این دستور ایشان، با علم و اطلاع از چنین پدیده‌ای در دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس بوده است.»

با این حال فاطمی امین، وزیر صمت، با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور واگذاری خودرو به نمایندگان را نادرست خواند و مدعی شد که انتشار این مطالب به «اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور صدمه وارد کرده است» و از او خواست که به این موضوع رسیدگی کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago