بازداشت سه شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی

سه شهروند بلوچ از جمله یک جوان دارای معلولیت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یاسین صبوری، شهروند دارای معلولیت ذهنی اهل شهر راسک، امیر درزاده اهل شهرستان بمپور و نورالدین زین‌الدینی اهل شهر لاشار توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

براساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، امیر درزاده، ۳۲ ساله، شهروند بلوچ اهل بخش کلاتان شهرستان بمپور، طی هجوم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به منزلش و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، “نیروهای امنیتی با دو دستگاه خودرو به منزل این شهروند هجوم برده و وی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده‌اند.” 
 
همچنین روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ ، یاسین صبوری، ۲۷ ساله و اهل شهر راسک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این شهروند دارای معلولیت ذهنی، شاگرد مینی بوس مسیر چابهار به راسک، با ضرب شتم نیروهای اداره اطلاعات سپاه پاسداران در ایست پلیس راه این شهر و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
 
مجموعه خبری حال‌وش درباره این موضوع نوشت: “این شهروند از نظر ذهنی دارای مشکل است و شاگرد مینی بوس مسیر راسک به چابهار بوده که در پلیس راه چابهار توسط نیروهای اطلاعات سپاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بدون ارائه برگه قضایی، بازداشت شده است. با پیگیریهای خانواده وی، مسئولان به آنها اعلام کرده‌اند که از زاهدان دستور بازداشتش صادر شده و احتمالا پس از بازداشت نیز به زاهدان منتقل شده است.”

در ادامه موج بازداشت‌ها، روز دوشنبه ۲۵ دی ماه، یک شهروند دیگر بلوچ به نام نورالدین زین‌الدینی ۳۱ ساله و اهل شهر لاشار، در دوراهی کچکی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا زمان تنظیم این خبر، اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و اتهامات وارده علیه این سه شهروند و همچنین سرنوشت و محل نگهداری آنها در دسترس نیست.