بازتاب اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی در نقاط مختلف جهان

به گزارش فرانیوز، ساعاتی پیش حساب کاربری جایزه نوبل در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در زندان اوین محبوس است، برنده جایزه صلح نوبل شده است.

حساب جایزه نوبل نوشت: کمیته نوبل نروژ تصمیم گرفته است که جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ را به نرگس محمدی اهدا کند.

این کمیته دلیل اهدای جایزه را فعالیت‌های نرگس محمدی و مبارزه با ظلم بر زنان در ایران و مبارزه برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همه عنوان کرد

این رویداد بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشته که به برخی از آنها می‌پردازیم.

آنیکن هویتفلد، وزیر خارجه نروژ، در توییتی نوشت که او به مبارزه شجاعانه و استوار خود برای حقوق زنان، حتی به قیمت از دست دادن آزادی خودش ادامه می‌دهد

شارل میشل، رییس شورای اروپا عنوان کرد: مبارزه او برای حقوق بشر و آزادی الهام‌بخش همه ماست؛ یادآوری کنم که وقتی زنان در امنیت باشند، همه در امان خواهند بود.

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا گفت: این جایزه مبارزه شجاعانه و شرافتمندانه زنان ایرانی را که در معرض خطر ظلم و ستم هستند به رسمیت می‌شناسد. آنها الهام بخش زنان در سراسر جهان برای آزادی و حقوق خود هستند؛ ما در کنار شما ایستاده‌ایم.

تام توگنهات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا نوشت: مقامات ظالم ایران در خانه می‌کشند و شکنجه می‌کنند و نفرت و بدبختی گسترش می‌دهند. کسانی که با شجاعت در برابر آنها ایستادگی می‌کنند، شایسته ستایش هستند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان عنوان کرد: اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی و زنان ایران، نشانگر قدرت زنان برای آزادی است. او افزود صدای بی‌باک نرگس محمدی را نمی‌توان خاموش کرد و آینده ایران، زنانش هستند.

روبرتا متسولا، رییس پارلمان اروپا در صفحه ایکس نوشت: او از زندان همراه با دیگر زنان و مردان مصمم و شجاع، به دفاع از آزادی، دموکراسی و برابری ادامه می‌دهد؛ همانطور که همسر نرگس گفت ما در کنار مردم ایران خواهیم ماند.

شیرین عبادی که خود برنده جایزه صلح نوبل است، عنوان کرد: به درستی نرگس محمدی سزاوار دریافت جایزه صلح نوبل بود.او سال‌ها عمر و زندگی خود را برای مبارزه در راه آزادی‌خواهی، برابری طلبی و پاسداری از حقوق بشر صرف کرد، و امروز به جای این که بتواند دستاوردهای مبارزه‌اش را ببیند پشت میله‌های زندان است.

حامد اسماعیلیون نوشت: آن‌چه از شما می‌توان آموخت پیگیری و استقامت در مبارزه است. حاکمان تاریک‌اندیش کشور ما نتوانستند و نمی‌توانند مبارزه‌ شما را برای حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، برای آزادی و عدالت و شان و کرامت آدمی، با درفش و زندان متوقف کنند.»

او ضمن درخواست برای آزادی محمدی و تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی افزود حاکمان ایران نمی‌توانند فعالیت‌های او را علیه تبعیض با سرکوب و سانسور متوقف کنند. او نوشت امروز صدای محمدی رساتر از گذشته در ایران و در سراسر دنیا شنیده می‌شود.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago