ایرانیان کانادا در ونکوور بر علیه سپاه تجمع می کنند

براساس فراخوان صادر شده از سوی فعالان و کنشگران سیاسی ، ایرانیان در کانادا، روز شنبه ۱۳ می در ونکوور با هدف تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی دولت این کشور تجمع خواهند کرد.

به گزارش فرانیوز، بعد از برگزاری تجمع بزرگ لندن با شرکت گسترده ایرانیان خارج از کشور در روز شنبه ۹ اردیبهشت ، جمعی از فعالان سیاسی کمپین و کارزار جهانی تروریستی شناختن سپاه از سوی دولت کانادار را راه اندازی کرده و همچنین در ابراز همبستگی با مسعود مسجودی استاد دانشگاه که بیش از هفتاد روز در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در نهادهای دولت کانادا، در اعتصاب غذا به سر می برد، در ونکوور تجمع خواهند کرد.

این تجمع ۱۳ می مصادف با ۲۳ اردیبهشت در مقابل ونکوور آرت گلری و راس ساعت ۱۲ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

کمپین تروریستی شناختن سپاه پاسداران بعد از اعتراضات مردمی در داخل کشور، از سوی فعالان سیاسی خارج از ایران آغاز به کار کرد و تا امروز شخصیت های سیاسی از کشورهای مختلف در آمریکا و اروپا به این کمپین پیوسته و تقاضای خود مبنی بر لزوم تروریستی شناختن سپاه پاسداران را به دولت ها و پارلمان های خود ارائه کرده اند.

در پی این درخواست ها، دولت ها هرکدام جداگانه تحریم های زیادی علیه نهاد سپاه و فرمانده هان آن وضع کرده اند اما برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی همچنان دلایل و بهانه های حقوقی ارائه کرده یا سکوت پیشه می کنند.

وحید بهشتی فعال سیاسی از حدود دوماه قبل زمانی که پروسه نام گذاری سپاه در لیست گروههای تروریستی در دولت بریتانیا با مشکل ومانع مواجه شد، برای فشار بر دولت انگلیس دست به تحصن و اعتصاب غذا زد تا از این طریق اهمیت این اقدام برای امنیت شهروندان انگلیس و در مرحله بعد امنیت و آزادی ایرانیان را به گوش دولتمردان بریتانیا برساند.

دیدار با ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از جمله درخواست های وحید بهشتی در این اعتصاب غذا بود که او تا کنون به این درخواست پاسخ نداده است. در عین حال دو مقام وزارت خارجه بریتانیا با وحید بهشتی در این مدت دیدار و گفتگو داشتند. وحید بهشتی در هر دو دیدار بر خواست و هدف خود از این تحصن و اعتصاب غذا تاکید کرده بود.

روز گذشته بعد از انکه وحید بهشتی به دلیل حال نامساعد حاصل از ضعف جسمانی به بیمارستان منتقل شد، به توصیه پزشکان اعتصاب غذای خود را پس از ۷۲ روز شکست.

او با انتشار توئیتی همچنان تاکید کرد که پس از بهبود حال جسمانی اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت.

مسعود مسجودی ریاضیدان و استاد دانشگاه ونکوور نیز بیش از هفتاد روز است که در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در دانشگاه سایمون فریزر برتیش کلمبیا در ونکوور دست به اعتصاب غذا زده است.

او می گوید به دنبال این است که از راه حقوقی و آگاه سازی عمومی و اطلاع رسانی به تصمیم  گیران در کانادا، مسیر لیست گذاری سپاه در زیر قانون ضد تروریست کانادا هموار شود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago