Categories: جهان

ایتالیا، فرانسه و آلمان خواستار تحریم‌های ویژه علیه حماس و حامیانش شدند

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رویترز نوشت که وزیران خارجه این سه کشور اروپایی در این نامه تأکید کردند: «پذیرش سریع این رژیم تحریمی ما را قادر می‌سازد پیام سیاسی قوی دربارهٔ تعهد اتحادیه اروپا علیه حماس و همبستگی ما با اسرائیل ارسال کنیم».

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه از رهبران غربی انتقاد کرد و به کابینه خود گفت که رفتار این کشورها با اعلام حمایتشان از هدف اسرائیل برای نابودی حماس ناسازگار است.

آقای نتانیاهو روز یک‌شنبه در توضیحی در این باره در یک نشست کابینه خود گفت که به رهبران فرانسه، آلمان و دیگر کشورها گفته بود: «شما نمی‌توانید از یک سو از حذف حماس حمایت کنید و از سوی دیگر ما را برای پایان دادن به جنگ تحت فشار قرار دهید، پایانی که مانعِ از بین رفتن حماس می‌شود.»

همزمان وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی اعمال تحریم‌ها در چارچوب قوانین داخلی خود علیه برخی افراد در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری است.

کاترین کولونا روز دوشنبه پیش از نشست اتحادیه اروپا گفت: «وضعیت در کرانه باختری ما را نگران کرده است، به ویژه به دلیل موارد خشونت بیش از حد توسط شهرک‌نشینان افراطی».

رویترز نوشت که فرانسه در هفته‌های اخیر زمینه گفت‌وگو میان اعضای اتحادیه اروپا دربارهٔ تحریم‌های احتمالی این اتحادیه علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی که فلسطینی‌ها را در کرانه باختری هدف قرار داده‌اند، فراهم کرده‌است.

اما این موضوع تاکنون با موافقت همه اعضای اتحادیه اروپا مواجه نشده است. پیشتر آمریکا علیه این شهرک‌نشینان افراطی ممنوعیت صدور روادید اعمال کرده است.

جنگ بین اسرائیل و حماس روز دوشنبه در سراسر غزه تشدید شد و نگرانی‌هایی را که سازمان ملل در آخر هفته نسبت به برهم خوردن نظم عمومی و مهاجرت گسترده فلسطینی‌ها به مصر مطرح کرد، تشدید کرد.

غزه که یک نوار ساحلی باریک است، از زمان آغاز درگیری‌ها که بیش از دو ماه پیش رخ داد، تحت محاصره کامل اسرائیل بوده است و مرز با مصر تنها راه خروج از آن است.

سفیران شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای بازدید از گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه وارد مصر شدند. چند روز پیش از آن، ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس را وتو کرد.

در حال حاضر بیشتر ۲.۳ میلیون نفر از مردم ساکن غزه از خانه‌های خود رانده شده‌اند و ساکنان می‌گویند که یافتن پناهگاه در این منطقه پرجمعیت غیرممکن است.

نیروهای اسرائیلی روز دوشنبه در دو شهر بزرگ غزه، یعنی شهرهای غزه و خان یونس، با افراد مسلح نبرد کردند و گزارش‌ها حاکی است که غیرنظامیان متعددی همچنان در بین این تبادل آتش گرفتار مانده‌اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago