Categories: حقوق بشر

انجمن قلم آمریکا خواهان آزادی بی‌قید و شرط نرگس محمدی شد

به گزارش فرانیوز، انجمن قلم آمریکا در ایکس نوشت: «صدها نفر با ارسال نامه‌، خواستار آزادی نرگس محمدی از زندان و پیوستن او به خانواده‌اش شده‌اند. پس از انتشار خبر اعتصاب غذای او، نگرانی‌ها در مورد سلامت و امنیتش افزایش یافته است و ما همچنان خواستار آزادی بی‌قید و شرط او هستیم.»

خانواده نرگس محمدی ۱۵ آبان دلیل این اعتصاب را اعتراض به «سیاست جمهوری اسلامی برای تعلل و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانیان بیمار» و اعتراض به «سیاست یا مرگ یا حجاب اجباری برای زنان ایران» اعلام کردند.

عالیه مطلب‌زاده، عکاس و زندانی سیاسی سابق، در حساب کاربری ایکس خود از اعتصاب غذای نرگس محمدی فعال حقوق‌بشر محبوس در زندان اوین خبر داد.

براساس پست خانم مطلب زاده، نرگس محمدی در اعتراض به عدم اعزامش به بیمارستان از روز دوشنبه ۱۵آبان۱۴۰۲ دست به اعتصاب غذا زده است.

نرگس محمدی اعلام کرده که در اعتراض به « سیاست جمهوری اسلامی برای تعلل و عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار و سیاست مرگ یا حجاب اجباری برای زنان ایران»، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

این سومین بار است که خانم محمدی ازاعزام به بیمارستان و گرفتن خدمات درمانی محروم می‌شود.

خانواده نرگس محمدی در متنی که در صفحه اینستاگرام منسوب به این مدافع حقوق بشر منتشر شده، ضمن اعلام این خبر دلیل این اعتصاب را اعتراض به «سیاست جمهوری اسلامی برای تعلل و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانیان بیمار» و اعتراض به «سیاست یا مرگ یا حجاب اجباری برای زنان ایران» اعلام کرده است.

پیش‌از این در تاریخ ۸آبان۱۴۰۲، مقامات زندان از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌دلیل آنچه «نپوشیدن حجاب اجباری» اعلام شده بود، ممانعت کرده بودند.

صفحه‌ اینستاگرام منسوب به نرگس محمدی روز دوشنبه ۸ آبان با اشاره به جلوگیری از اعزام درمانی این فعال حقوق بشر زندانی به بیمارستان برای دومین بار از ۱۳ شهریور تاکنون، دلیل آن را «تن ندادن» نرگس محمدی به حجاب اجباری و «سرنکردن روسری» ذکر کرد.

به نوشته این صفحه اینستاگرام، دادستان دستور داده تحت هیچ شرایطی نرگس محمدی بدون روسری به بیمارستان اعزام نشود و خانم محمدی و هم‌بند‌ی‌هایش در اعتراض به این تصمیم، در حیاط زندان تجمع کرده‌اند.

خانم محمدی اعلام کرده است که جمهوری اسلامی در مورد «مهسا (ژینا) امینی» و «آرمیتا گراوند» نشان داد که به‌دلیل مخالفت زنان با سر کردن حجاب اجباری، جانشان را می گیرد و من علی‌رغم نیاز و ضرورت اعزام به بیمارستان قلب ، حاضر به سر کردن روسری نیستم و مسئولیت جان من با حکومت زن‌ستیز دینی استبدادی است.

این برنده جایزه صلح نوبل گفته «به پاس خون زنان سرزمینم که مظلومانه زیر تیغ حکومت زن ستیز جان دادند و در همراهی با آنان که برای امید فردای ایران و خواسته‌های ملت سربلندمان ایستاده‌اند، می‌ایستم و حاضر به یک قدم عقب‌نشینی از مطالبات جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” پرشکوهمان نیستم».

مسئولان زندان اوین پیش‌از این و در روز ۲۲مهر هم از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌دلیل تن‌ندادن به حجاب اجباری جلوگیری کرده بودند.
کمیته نوبل، روز ۱۴ مهر جایزه صلح خود را به نرگس محمدی به دلیل مبارزه او علیه ظلم و ستم بر زنان در ایران، اهدا کرد. محمدی متولد ۱۳۵۱ در زنجان، در دو دهه اخیر بارها بازداشت و زندانی شده است.

او در آخرین پرونده قضایی، به اتهام «تبلیغات ضد دولتی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد و در حال حاضر در زندان اوین تهران به سر می‌برد.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago