انتقال مجدد نرگس منصوری به بیمارستان در پی وخامت حال جسمانی

یکی از بانوان امضاکننده بیانیه موسوم به ۱۴ تن درباره استعفای علی خامنه‌ای که دوران حبس را در زندان اوین سپری می‌کند، در پی اعتصاب غذا و بروز خونریزی معده از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محمد مقیمی، وکیل این زندانی سیاسی با انتشار این خبر نوشت: نرگس منصوری فعال مدنی که در اعتراض به اقدام دادگاه نسبت به ضبط خانه مادرش اعتصاب غذا کرده است، دچار خونریزی معده شده و از زندان اوین دوباره به بیمارستان (پارس) منتقل شده است.

خانم منصوری طی روزهای اخیر پس از سپری کردن ۲۳ روز اعتصاب غذا و وخامت حال جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود.

نرگس منصوری طی هفته‌های گذشته در اعتراض به مزایده سرپناه مادرش که به عنوان وثیقه سپرده شده است، دست به اعتصاب غذا و دارو زد.

وی پیشتر در پیامی از زندان اعلام کرده بود؛ از این پس مسئولیت حفظ جان من با شخص خامنه‌ای است.

محمد مقیمی، وکیل فعال حقوق بشر با انتشار این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: با وجود اینکه نرگس منصوری فعال مدنی و فرزند جانباز شهید در بازداشت به سر می‌برد، دادگاه بطور غیرقانونی دستور مزایده ملک مادر ایشان که به عنوان وثیقه سپرده شده را صادر کرده است، این ملک تنها سرپناه مادر ایشان است. به همین دلیل وی از دو دی ماه دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

خانم منصوری پیشتر در اردیبهشت سال گذشته توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل این نهاد اطلاعاتی در شهرستان بانه منتقل شده بود.

خانم منصوری همچنین در مرداد ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

او از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برای اتهام‌های “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.