نیلوفر حامدی الهه محمدی

الهه محمدی به ۶ سال حبس و نیلوفر حامدی به ۷ سال حبس محکوم شدند

احکام دادگاه بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگاری که پس از تهیه گزارش در ماجرای قتل حکومتی مهسا امینی بازداشت شدند، صادر شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی الهه محمدی و نیلوفر حامدی را در هر سه عنوان اتهامی مجرم شناخت.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی و الهه محمدی، بیش از سه ماه قبل برگزار شد.

بنابر این حکم، خانم الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

در صورت تایید این احکام در دادگاه تجدیدنظر از مجموع ۱۲ سال حکم الهه محمدی ۶ سال آن و از مجموع ۱۳ سال حکم نیلوفر حامدی ۷ سال آن قابل اجرا خواهد بود.

الهه محمدی و نیلوفر محمدی همچنین به‌عنوان مجازات تکمیلی، به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

خبرگزاری میزان در خبر خود یادآور شده تایید که بازداشت موقت این دو روزنامه‌نگار به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی «کسر و محاسبه» خواهد شد.

حکم صادر شده برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی بدوی و بنا بر اعلام قوه‌قضاییه قابل تجدیدنظر خواهی است.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، به‌خاطر گزارشی از وضعیت مهسا امینی پس از بازداشت و انتقال به بیمارستان کسری و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پس از انتشار گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی در سقز، بازداشت شده‌اند.

۲۶ مهرماه حدود ۲۰۰ روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال رسانه‌ای در ایران در نامه‌ای با اشاره به این که بیش از یک سال از بازداشت الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و شرق می‌گذرد، خواستار آزادی آنها شدند.