اعمال ممنوعیت‌های جدید پوشش برای دانشجویان

به گزارش فرانیوز، جمهوری اسلامی همزمان در نظر دارد این محدودیت‌ها را به اشکال مختلف در دانشگاه‌های دیگر نیز به اجرا درآورد.

گروه قیام تا سرنگونی نزدیک به سازمان مجاهدین خلق روز گذشته اعلام کرد ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم را هک کرده و به بیش از ۲۰ هزار سند دسترسی پیدا کرده است.

یکی از این اسناد از راه‌اندازی ۷۴۰ دوربین فعال در دانشگاه علم و صنعت و طراحی و اجرای فاز اول نرم‌افزار تشخیص چهره دانشجویان معترض با همکاری استادان دانشگاه حکایت دارد.

دانشجویان و استادان معترض بارها در بیانیه‌های مختلف اعلام کرده‌اند که دانشگاه پادگان نیست و اقدامات جمهوری اسلامی در توبیخ، ‌اخراج و تعلیق دانشجویان و استادان نمی‌تواند موجب عقب‌نشینی آن‌ها شود.

تشکل‌های صنفی ۱۲ دانشگاه کشور روز یکم مهرماه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند جنبش دانشجویی پس از گذشت یک سال از خیزش انقلابی مردم، وارد مرحله‌ تازه‌ای از کنشگری و مقاومت شده که اقدام‌های سرکوبگرانه حکومت را بی‌اثر خواهد کرد.

جمعی از دانشجویان رشته‌های هنری دانشکده‌ هنرهای زیبا و دانشگاه هنر تهران نیز به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید سرکوب دانشگاه‌ها را محکوم کردند و نوشتند سرکوبگران، آرزوی انفعال و سکوت دانشگاه و دانشجویان را به گور خواهند برد.

روزنامه اعتماد روز هشتم شهریورماه نام ۵۲ نفر از استادان اخراجی، بازنشسته اجباری یا تعلیق و منفصل از تدریس را منتشر کرد. این افراد از شهریور ۱۴۰۰ و آغاز دولت ابراهیم رئیسی تا هشت شهریور امسال، از بدنه آموزش عالی ایران حذف شده‌اند.

این در حالی است که فعالان حوزه دانشگاه بارها با ابراز نگرانی از سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی مبنی بر خالص‌سازی دانشگاه‌ها و جایگزینی استادان شایسته‌ با مهره‌های حکومتی، نسبت به خدشه‌دار شدن ساحت آموزش عالی در ایران هشدار داده‌اند.

طبق تاکید این شیوه‌نامه، برخورد با تخلفات پوششی و رفتاری دانشجویان، دستیاران پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها سپرده و اعضای هیات علمی موظف شده‌اند بابت میزان حجاب و پوشش دانشجو و دستیار پزشکی به او نمره بدهند علاوه بر اینکه طبق این شیوه‌نامه، کارنامه جداگانه‌ای به اسم «کارنامه پوشش و رفتار حرفه‌ای» در مورد میزان حجاب و رفتار دانشجو یا دستیار پزشکی صادر خواهد شد که البته وظیفه تکمیل فرم ارزشیابی رفتار حرفه‌ای و پوششی دانشجویان و دستیاران و همچنین کارنامه پوشش و رفتار حرفه‌ای و گزارش عدم پایبندی / تخلفات رفتار حرفه‌ای و پوششی دانشجویان و دستیاران انها به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها سپرده شده تا از طریق معاونت آموزشی به شورای انضباطی دانشجویان ارجاع شود.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago