اعلام حمایت دانشجویان ده‌ها دانشگاه ایران از تحصن دانشجویان دانشگاه هنر

دانشجویان ده‌ها دانشگاه کشور با انتشار بیانیه‌های جداگانه ضمن حمایت از تحصن دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به اجباری شدن پوشش مقنعه برای دانشجویان دختر، آمادگی خود را برای برپایی تجمعات اعتراضی اعلام کردند.

به گزارش فرانیوز، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف با محکوم کردن افزایش فشارها و سرکوب قشر دانشگاهی، آمادگی خود را برای برپایی تجمعات اعتراضی اعلام کردند.

بنابر گزارش‌ شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور، طی روزهای اخیر حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی این دانشگاه در اعتراض به اجباری شدن مقنعه، دست به تحصن زدند.

در ساعات اولیه تحصن رئیس حراست این دانشگاه، دانشجویان را به باز کردن درهای دانشگاه به روی مامورین امنیتی تهدید کرد. اما دانشجویان به تحصن خود تا بدین لحظه ادامه داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در خصوص «تحریم سراسری امتحانات» نوشتند:
 هیچ حرفی با آنها نداریم؛ الا یک کلمه: نه!

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران، به نمایندگی از تمام یارانی که سر خم نمی‌کنند و به یوغ بندگی تن نمی‌دهند، آغاز تحریم سراسری امتحانات را اعلام می‌کنیم. ایستاده‌ایم، دست در دست هم، برای آزادی. 

همچنین در متن بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران در همبستگی با دانشجویان دانشگاه هنر آمده است: زمستان پارسال، بعد از بازداشت های گسترده، ما اعتصاب کامل کردیم و ۱۳ روز دانشگاه را تعطیل کردیم.در سومین سالگرد کشته شدن ۱۷۶ نفر از عزیزانمان با دو موشک سپاه، شمع روشن کردیم ولی حراست به این جان های عزیز بی احترامی کرد و نگذاشت آن طور که باید، یادشان را گرامی بداریم.

با شروع بهار، سرکوب و خفقان دانشگاه با گماشتن دست پرورده هایتان، زیاد شد و تهدید دانشجویان، به علت رعایت نکردن حجاب اجباری، تشدید شد.‏ولی این تهدید ها ما را نترساند.

بعد از اعدام سه نفر از بچه های ایران، همه رخت سیاه به تن کردیم.خشم و نفرت  ما از شما بیشتر شد و  ۹ خرداد ۱۴۰۲ در دانشکدهٔ برق، بی کفایتی شما و حقوق خود را فریاد زدیم و بار دیگر به شما نه گفتیم.

ما دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران در کنار دانشجویان دانشگاه هنر، تا آخرین نفس کنار مردم و فریاد حق‌خواهی و دادخواهی‌شان می‌ایستیم و در نهایتْ ظالم را به نامِ عدالت دادگاهی می‌کنیم.

در بیانیه دانشجویان دانشکده فارابی دانشگاه تهران، نیز آمده است: «ذره‌ای خراش بر تن دوستان دانشجویمان در دانشگاه هنر بسنده است تا از خشم و غیظ لبریز شده، و به خیابان‌ها سرازیر شویم.»

این دانشجویان ادامه دادند: «تاریخ جنبش دانشجویی ثابت کرده که وحشت‌افکنی‌ها، تعلیق‌ها، تبعیدها، بازداشت‌ها، و کشتارها، نه تنها وحدت و ایستادگی دانشجویان را سست نمی‌کند، بلکه این وحدت و ایستادگی را ریشه‌دار‌تر و نیرومندتر می‌سازد تا به رمز پیروزی بدل شود.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago