Categories: ایرانجهان

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی درهماهنگی با بریتانیا و اتحادیه‌اروپا

هم زمان با اعلام تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا و بریتانیا علیه ناقضان حقوق بشر در ایران، ایالات متحده آمریکا هم از اعمال تحریم‌های تازه علیه چهار فرمانده نظامی و انتظامی و دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران که از مسئولان سانسور اینترنت در کشور است، خبر داد.

به گزارش فرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه، ۴ اردیبهشت، اعلام کرد که چهار مقام ارشد نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران ایران که از نیروهای امنیتی اصلی مسئول اقدامات خشونت‌بار حکومتی در سرکوب معترضان به شمار می‌روند را تحریم می‌کند.

همچنین تحریم‌هایی را علیه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی ایران، مرجعی که مسئول سیاست‌های فضای مجازی در ایران و مسدود کردن وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی محبوب است، اعمال کرده است.

بنا بر اعلام وزارت دارایی آمریکا، این تحریم‌های تازه در هماهنگی با تحریم‌های اعلام شده از سوی بریتانیا اعمال می شوند.

بر اساس این بیانیه ، وزارت خارجه آمریکا برای اعمال محدودیت‌های روادید بر اساس قانون مهاجرت و تابعیت، در مورد ۱۱ مقام دیگر دولت ایران که گمان می‌رود مسئولیت یا همدستی در سوءاستفاده، بازداشت، یا کشتن معترضان مسالمت‌‌جو یا ممانعت از حقوق آنها برای آزادی بیان یا تجمع مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اقداماتی را انجام داده است.

اسامی مقامات نظامی و انتظامی که دوشنبه ۴ اردیبهشت توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند، به شرح زیر اعلام شده است:

پرویز آبسالان، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، امان‌الله گشتاسبی معاون بازرسی نیروی زمینی سپاه، احمد خادم سیدالشهدا، سرتیپ نیروی زمینی سپاه، سلمان آدینه‌وند، فرمانده کنونی یگان امداد پلیس تهران در نیروی انتظامی ایران.

همچنین سید محمد امین آقامیری، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی ایران، مرجع متمرکز سیاستگذاری در حوزه فضای مجازی و سانسور، مورد تحریم قرار گرفت.

بریتانیا و اتحادیه اروپا، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برخی مقام‌های ایران خبر دادند که در نقض حقوق بشر نقش برجسته داشته و دارند.

براین اساس بریتانیا در دور جدید تحریم‌های حقوق بشری خود علیه جمهوری اسلامی، چهار فرمانده سپاه پاسداران در استان‌های مختلف ایران را به فهرست تحریم‌هایش اضافه کرد. هم‌زمان اتحادیه اروپا هشت مقام جمهوری اسلامی از جمله چند فرمانده سپاه پاسداران و یک نهاد را به دلیل سرکوب اعتراضات تحریم کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، درباره تحریم‌های جدید علیه مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: رژیم ایران مسوول سرکوب وحشیانه مردم ایران و گسترش خونریزی‌ها در سراسر جهان است. به همین دلیل است که ما بیش از ۳۰۰ تحریم علیه ایران، از جمله بر کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده‌ایم.

او افزود: بریتانیا و شرکای بین‌المللی ما امروز بار دیگر روشن می‌کنند که ما ظلم وحشیانه رژیم را نادیده نخواهیم گرفت. ما به اقداماتی گسترده‌ ادامه خواهیم داد تا رژیم را مسوول اعمال خود بدانیم.

هم‌زمان با اعلام این تحریم‌ها، اتحادیه اروپا نیز شرکت آریان‌تل، اپراتور ایرانی تلفن‌های همراه را به دلیل کمک به سرکوب معترضان تحریم کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های جدیدش شامل نمایندگان مجلس، بنیاد تعاون سپاه پاسداران و اعضای سپاه نیز می‌شود.

این تحریم‌ها تضمین می‌کنند افراد موجود در لیست نمی‌توانند به اتحادیه اروپا یا بریتانیا سفر کنند و هر یک از دارایی‌های احتمالی آن‌ها که در بریتانیا و اتحادیه اروپا باشد، مسدود می‌شود.

تهران در واکنش به این تحریم‌ها، در اقدامی متقابل شماری از اشخاص، مقام‌ها و نهادهای اروپا و بریتانیا را تحریم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، «۱۷ فرد و چهار نهاد مستقر در انگلیس و اتحادیه اروپا به‌ علت حمایت از گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و مشارکت در تشدید تحریم علیه مردم ایران»، از سوی تهران تحریم شدند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago