Categories: حقوق بشر

اعتصاب غذا و داروی نرگس منصوری در زندان اوین

به گزارش فرانیوز، نامه نرگس منصوری در اختیار نازیلا گلستان قرار گرفته و نسخه‌ای از آن را برای صدای آمریکا ارسال شده است.

خانم منصوری که پدرش در جنگ ۸ ساله ایران و عراق کشته شده و به اصطلاح در جمهوری اسلامی «خانواده شهید» است، در این فایل صوتی می‌گوید با وجود ابتلا به بیماری‌های حاد و مزمن در زندان، اعتصاب کرده تا صدای مظلومیت و دادخواهی‌اش به گوش جهانیان برسد و مقامات جمهوری اسلامی از فشار بر خانواده، به ویژه مادرش، دست‌ بردارند.

این فعال کارگری و یکی از ۱۴ زن امضاکننده «بیانیه ۱۴» برای استعفای رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به لطمات جانی و مالی وارد شده چه در هنگام بازداشت «متوحشانه» و چه در دوران بازداشت و زندان، از پروژه «مجنون‌سازی» نهادهای امنیتی علیه او خبر داده و افزوده: «در حالیکه اکنون با ۵ محکومیت قطعی روبرو هستم، مقامات در حال گشودن ششمین پرونده بر علیه من هستند و از آزادی‌ام جلوگیری می‌کنند.»

نرگس منصوری ضمن انتقاد شدید از «فشارهای ناجوانمردانه» به خانواده خود، به ویژه مادرش، به مزایده گذاشتن آپارتمان مسکونی متعلق به مادرش را محکوم و اعلام کرد که از این پس مسئولیت حفظ جانش با شخص علی خامنه‌ای و رژیم اسلامی است.

این کنشگر کارگری مخالف نظام جمهوری اسلامی در پایان فایل صوتی خود، از همه ایرانیان داخل و خارج کشور خواسته است تا «بدون هرگونه جهت‌گیری» صدای زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها باشند.

نرگس منصوری یکی از امضاکنندگان نامه‌ای بود که طی آن ۱۴ تن از زنان کنشگر مدنی خرداد سال ۱۳۹۸ با توجه به نابرابری‌ها و مشکلات زنان در ایران، خواستار عبور از جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شده بودند.

او که از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است، نخستین بار مرداد ۱۳۹۸ در زمان بازگشت از محل کار، توسط نیروهای حکومتی با خشونت بازداشت و بعد از ۲۰ روز حبس در انفرادی، شهریور همان سال از زندان قرچک به زندان اوین منتقل شد. او آبان ۱۳۹۸ با قرار تودیع وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد، اما بهمن ۹۸ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

این کنشگر مدنی اردیبهشت سال جاری به دلیل بیماری و برای عمل جراحی «تخلیه رحم» به مرخصی فرستاده شد و ۱۲ آذر در حالی که تلاش داشت برای رسیدگی به امور درمانی‌اش از کشور خارج شود، بار دیگر بازداشت شد.

نرگس منصوری بیش از ۲۰ سال در بخش اداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشغول به کار بوده و در سال‌های گذشته برای احقاق حقوق کارگران تلاش کرده است.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago