Categories: جهان

اسرائیل می گوید تنها راه کمک به گروگان‌ها فشار نظامی است

به گزارش فرانیوز، گالانت با بیان اینکه اسرائیل به بازگرداندن گروگان‌ها به هر طریق ممکن، خواه عملیات نظامی باشد یا توافق و مذاکره، متعهد است افزود: «اسرائیل دو هدف اصلی را در جنگ جاری با حماس دنبال می‌کند که یکی نابودی این گروه تروریستی است و دیگری بازگرداندن همه گروگان‌ها».

وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفت حماس در ابتدا فکر می‌کرد که اسرائیل در برابر حملات موشکی و پهپادی این گروه تسلیم ‌می‌شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اسرائیل به فشار نظامی خود بر حماس ادامه داده و خواهد داد تا این گروه تروریستی را مجبور به مذاکره برای آزادی گروگان‌ها کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «من ده‌ها سال است که حماس را می‌شناسم و می‌دانم که تنها فشار نظامی به ما کمک می‌کند. تنها چیزی که بر حماس اثر گذاشته این بوده که آنها متوجه شدند بهای اعمال خود را می‌پردازند».

وزیر دفاع اسرائیل تصریح کرد اسرائیل هیچ چارچوب زمانی خاصی برای پایان دادن به جنگ با حماس ندارد و به تلاش‌های خود برای بازگرداندن گروگان‌ها تا زمانی که این امر محقق شود، ادامه خواهد داد.

در این دیدار، خانواده‌های گروگان‌ها از وزیر دفاع خواستند که تلاش‌های بیشتری برای آزادی عزیزانشان انجام دهد. آنها همچنین از وی خواستند که دولت اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا با حماس برای آزادی گروگان‌ها مذاکره کند.

این درحالی ست که روز گذشته رویترز به نقل از مقام‌های فلسطینی نوشت حماس مذاکرات در مورد آزادی گروگان‌های در اختیار این گروه را به دلیل حملات اسرائیل به بیمارستان شفا به حالت تعلیق درآورده است.

رسانه‌های اسرائیلی پیش از این خبر داده بودند در مذاکرات برای آزادی گروگان‌های حماس پیشرفت مشاهده می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، مذاکرات بر سر آزادی ۵۰ تا ۱۰۰ تن از زنان، کودکان و افراد مسن در اختیار حماس در ازای برقراری آتش‌بسی سه تا پنج روزه در غزه در جریان بود.

همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت اسرائیل پیشنهادی مبنی بر ارسال سوخت به بیمارستان شفا در نوار غزه ارائه کرد، اما حماس آن را نپذیرفت.

او همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه سی‌ان‌ان، کشته شدن غیرنظامیان را تراژدی دانست و افزود حماس مسئول مستقیم تمامی این اتفاقات است.

نتانیاهو تاکید کرد ارتش اسرائیل در مواجهه با بیمارستان‌ها «بااحتیاط» گام برمی‌دارد، اما این به معنای «مصونیت بخشیدن به تروریست‌ها» نخواهد بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago