Categories: ایرانجهان

استفاده آمریکا از هوش مصنوعی برای سرنگون‌کردن پهپادهای سپاه

ارتش ایالات متحده برای ساده‌کردن رهگیری پهپادهای مهاجم در حال آماده‌سازی نسخه نهایی یک برنامه است که به کاربران تلفن‌های هوشمند امکان می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی خود، پهپادها را شناسایی و رهگیری کنند.

به گزارش فرانیوز، ژنرال مایکل کوریلا، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به المانیتور گفت که علاوه بر موضوع سرنگون‌کردن پهپادهای سپاه پاسداران، موضوع شناسایی آنها در آسمان و هشدار به‌موقع به نیروهای نظامی محلی نیز وجود دارد.

ژنرال کوریلا در توضیح برنامه‌ای که ارتش ایالات متحده برای شناسایی به‌موقع پهپادهای سپاه طراحی کرده گفت: «این برنامه تصاویر، داده‌های مکانی و هندسی را به سرور نظامی مرکزی منتقل می‌کند، جایی که هوش مصنوعی اطلاعات را با مرکز داده‌ها مقایسه و به شناسایی پهپاد و پیش‌بینی مسیر آن کمک کند.»

او ادامه داد: «این برنامه قادر است پهپادهای شناسایی را رهگیری کند. نیروهای آمریکایی در حال حاضر در پایگاه‌های خود این برنامه را آزمایش کرده و آن را در تمرینات «Red Sands » در ماه گذشته آزمایش کرده‌اند.»

فرمانده سنتکام امیدوار است که بتواند این فناوری را با هم‌پیمانان نظامی آمریکا به اشتراک بگذارد و در نهایت این نرم‌افزار را برای استفاده عمومی در کشورهای خاورمیانه منتشر کند.

سه سال پس از آن که پنتاگون یک واحد تخصصی برای بررسی فناوری ضد پهپاد با نام Red Sands (شن‌های سرخ) راه‌اندازی کرد، ارتش در حال ارزیابی پلتفرم‌هایی است که برای مقابله با تهدیداتی مانند پهپادهای «شاهد-۱۳۶ ایران» مناسب هستند.

Red Sands تنها یکی از چندین طرحی است که توسط رهبری جدید در سنتکام طراحی شده است که از طریق آن سربازان ایالات متحده و خاورمیانه فناوری‌های نوظهور را برای کمک به تلاش پنتاگون برای مدرن‌سازی در بحبوحه رقابت استراتژیک با چین و روسیه آزمایش می‌کنند.

استراتژی کوریلا که او آن را «مردم، شرکا و نوآوری» می‌نامد، همچنین باهدف جبران کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه و درعین‌حال کاهش تردیدها در پایتخت‌های کشورهای خلیج‌فارس در رابطه تعهد واشنگتن به امنیت آنها در برابر ایران است.

ماه گذشته نیروهای سنتکام در مانوری مشترک با نیروهای عربستان یک عملیات شبیه‌سازی شده را برای مقابله با حملات پهپادی جمهوری اسلامی انجام دادند و همچنین در نوامبر گذشته دولت ایالات متحده اولین فروش سامانه‌های ضد پهپاد ساخت آمریکا را به قطر در خاورمیانه تایید کرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago