ارژنگ مرتضوی به حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد

یک دانشجوی دانشگاه خوارزمی و از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به یک سال حبس تعزیری، ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ مرتضوی به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ بیست و هشتم آذر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی صادر شده است، آقای مرتضوی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. همچنین بابت مجازات تکمیلی به منع عضویت و استفاده از کلیه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و منوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

این دانشجو در پانزدهم مهرماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از مراکز بازداشت امنیتی این شهر منتقل شد. او سرانجام در چهاردهم آبانماه با قرار وثیقه آزاد شد.

مرتضوی در بیست و ششم آذرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری، مقابل دانشگاه خود بازداشت و به زندان مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتا در دوم اسفندماه سال گذشته، پس از صدور بخشنامه عفو آزاد گردید.

در اوایل مهرماه امسال، مرتضوی، دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، براساس حکم کمیته مرکزی وزارت علوم به دلیل “ایجاد اغتشاش و بلوا در دانشگاه” به چهار نیمسال منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان محکوم شد.