Categories: جهان

ارتش اسرائیل: عملیات جنگی علیه حماس به دلیل نقض تعهدات از سر گرفته شد

به گزارش فرانیوز، ارتش افزود که جنگنده‌هایش بیش از ۵۰ هدف را در اطراف خان یونس زیر آتش گرفتند.

این بیانیه حاکی است نیروهای زمینی ارتش نیز «خرابکاران و زیربنای حماس در منطقه بیت لاهیا را با آتش از تانک و همزمان هدایت جنگنده‌ها برای حملات هوایی به این اهداف، از بین بردند».

ارتش اسرائیل افزوده که آتش توپخانه و هدایت حملات هوایی در شمال غزه نیز صورت گرفت؛ «باند تروریستی که در کمین نیروهای ما بود و یک مسجد که اعضای سازمان جهاد اسلامی فلسطین آن را مقر عملیاتی خود کرده بودند، با آتش جنگنده‌ها هدف قرار گرفت».

این بیانیه تأکید دارد حملات هوایی همچنین انباری از تسلیحات و «زیربنای تروریستی دیگری را که از سوی دشمن دوباره سازماندهی شده بود»، هدف قرار داد.

ارتش فیلم‌هایی نیز از عملیات خود در ساعات اخیر را منتشر کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد درک این‌که چرا وقفه در عملیات جنگی به پایان رسید، مهم است؛ «به خاطر اقدامات حماس بود که از تعهدات خود عدول کرد».

آقای بلینکن افزود: «در واقع، حتی قبل از پایان (مهلت) وقفه، حماس یک حمله وحشیانه در اورشلیم انجام داد که سه نفر را کشت و تعدادی دیگر از جمله شهروندان آمریکایی را زخمی کرد».

اشاره وزیر خارجه آمریکا به حمله مسلحانه دو برادر فلسطینی در روز پنجشنبه ۹ آذر در یک ایستگاه اتوبوس در شهر اورشلیم بود که ۳ شهروند اسرائیلی را در جا کشت و حدود ۲۰ تن را زخمی کرد. یک روز بعد یک اسرائیلی دیگر نیز براثر شدت جراحات وارده در آن حمله جان باخت. دو مهاجم فلسطینی هم در صحنه حمله کشته شدند. مقامات ارشد اسرائیل دو مهاجم ساکن شرق اورشلیم را عضو حماس معرفی کردند.

آنتونی بلینکن در سخنان خود در دوبی پیش از ترک امارات افزود: «حماس قبل از پایان (مهلت) وقفه نیز شروع به شلیک راکت کرد …و از تعهداتی که در رابطه با آزادی گروگان‌های معین داده بود، تخطی کرد.»

در عین حال ارتش اسرائیل اعلامیه‌های هشدار در خان یونس پخش کرده و از فلسطینی‌ها خواسته است به دلیل خطرناک بودن منطقه به سمت جنوب و رفح بروند.

ارتش اسرائیل در پیامی به مردم غزه اعلام کرده است که در حال نبرد شدید «با تروریست‌ها است، اما در عین حال بسیار کوشش می‌کند تا بین غیرنظامیان و تروریست‌ها تمایز قائل شود.»

وزارت بهداشت حماس در غزه نیز اعلام کرد که از زمان آغاز دور تازه جنگ در روز جمعه دست‌کم ۱۷۸ نفر در این نبردها جان باخته‌اند.

با پایان یافتن آتش بس موقت در غزه در بامداد روز جمعه، درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل از سرگرفته شد. گفته می‌شود در حمله اسرائیل به جنوب لبنان٬ سه نفر از جمله یک نیروی حزب‌الله کشته شدند.

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند، حزب الله لبنان، گروه مورد حمایت ایران، مسئولیت حملات با کاتیوشا به «دیشون» در شمال اسرائیل را به عهده گرفته است.

طبق این گزارش‌ها، این حملات تلفاتی در پی نداشته است. کانال ۱۲ اسرائیل نیز می‌گوید برخی از این راکت‌ها به مناطق غیر مسکونی اصابت کردند.

ارتش اسرائیل هم اعلام کرده است در واکنش به این حملات مواضع حزب الله را هدف قرار داده و دو پرتابه که از لبنان شلیک شده بود، را رهگیری و منهدم کرده است.

حزب الله لبنان هم می‌گوید در حمله اسرائیل یک مادر و پسرش و همچنین یک نیروی حزب‌الله کشته شدند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago