Categories: ایرانجهان

ارتش اسرائیل: جمهوری اسلامی طی شش سال ١۵۴ میلیون دلار پول به حماس داد

به گزارش فرانیوز، این اسناد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای سنوار به ترتیب ۱۵ میلیون، ۴۸ میلیون، ۴۲ میلیون و ۱۲ میلیون دلار فرستاده بود.

ان‌بی‌سی نیوز نیز به نقل از پنج مقام آگاه گزارش داد با وجود حمله‌های گسترده آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در خاورمیانه، حکومت ایران همچنان به ارائه سلاح و اطلاعات به این گروه‌های نیابتی ادامه می‌دهد.

مقام‌های آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن کمک اطلاعاتی می‌دهد تا بتوانند محل نیروهای آمریکایی در منطقه و خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را دقیق‌تر هدف قرار دهند.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در گفتگو با تلویزیون «ان‌بی‌سی» گفت که حکومت ایران با گروههای فلسطینی «پیمان دفاعی» دارد و با ارسال سلاح و آموزش این گروهها را تقویت می‌کند اما در اقدامات آنها نقشی ندارد.

امیر سعید ایروانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت جمهوری اسلامی از دیگر شبه‌نظامیان نیابتی در منطقه به مجری «ان‌بی‌سی» گفت: «ما آنها را هدایت نمی‌کنیم و به آنها فرمان نمی‌دهیم اما از آموزش و توانمندسازی این گروهها دریغ نمی‌کنیم و با هم رایزنی مشترک داریم.»

او در عین حال اتهامات آمریکا مبنی بر تامین تسلیحات پیشرفته حوثی‌های یمن توسط جمهوری اسلامی را رد و تاکید کرد که حوثی‌ها در حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ مستقل عمل کرده و از تهران دستور نمی‌گیرد.

ایالات متحده و سایر دولت‌ها مدت‌هاست که حکومت ایران را به تسلیح، آموزش و تامین مالی شبکه‌ای از نیروهای نیابتی در لبنان، نوار غزه، عراق، سوریه و یمن متهم می‌کنند.

آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحلیل تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد حوثی‌ها از موشک‌های بالستیک و پهپادهای ساخت ایران برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ استفاده می‌کنند.

‌روزنامه تلگراف چاپ بریتانیا نیز ۲۰ دی‌ماه در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی خود در داخل ایران اعلام کرد که گروه حوثی‌های یمن، در «دانشگاه علوم و فنون دریایی خامنه‌ای» در زیباکنار رشت آموزش دیده‌اند و شخص علی خامنه‌ای بر فعالیتهای آنها نظارت دارد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago