Categories: جهان

ارتش اسرائیل از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان حماس خبر داد

حملات هوایی اسرائیل به غزه ادامه دارد و ارتش این کشور صبح امروز مدعی شده که در آخرین موج حملات، بلال الکدره، فرمانده نیروهای «نخبه» که از واحد های ویژه شاخه نظامی حماس است را در شهر خان یونس در جنوب غزه کشته است.

اسرائیلی‌ها می‌گویند که او «مسئول کشتار جمعی اسرائیلی‌ها» در کیبوتص نیریم، در جنوب اسرائیل در شنبه هفتم اکتبر بود. این حمله غافلگیرانه پس از نفوذ شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل انجام شد.

دیروز هم ارتش اسرائیل گفت که علی قاضی، یکی از فرماندهان حماس، را کشته است که رهبری حمله به جنوب اسرائیل را بر عهده داشت.

ارتش اسرائیل گفت که علی قاضی در یک حمله پهپادی در پی تلاش‌های اطلاعاتی نهاد امنیتی شین‌بت و اداره اطلاعات نظامی کشته شد.

پیشتر هم ارتش اسرائیل گفت که مراد ابومراد یکی دیگر از فرماندهان حماس، زمانی که جنگنده‌های اسرائیل به مرکز فرماندهی حماس برای هدایت عملیات هوایی حمله کردند، کشته شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که او نقش برجسته‌ای در حملات حماس به اسرائیل ایفا کرده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت برای تامین امنیت خود در هر جای خاورمیانه دست به عملیات می‌زنیم.او تاکید کرد ارتش اسرائیل «در تمامی عرصه‌ها از آمادگی بالایی برخوردار است».

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، حمله حماس را «بدترین حمله تروریستی که جهان تا به حال دیده است» خواند و گفت: «ما حماس، داعش غزه، را از روی زمین محو خواهیم کردیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز پس از ریاست نخستین جلسه کابینه اضطراری، که بعد از توافق میان او و رهبر جناح مخالف یعنی بنی گانتز تشکیل شد گفت از نظر او «هر شبه‌نظامی حماس را یک مرده باید دانست».

همزمان با این تحولات، جاشوا زارکا، رییس امور استراتژیک وزارت خارجه اسرائیل تایید کرد جمهوری اسلامی با ارسال تسلیحات به سوریه قصد دارد جبهه جدیدی از جنگ علیه اسرائیل به وجود آورد.

زارکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسرائیل می‌کوشد مانع از این اقدام جمهوری اسلامی شود.

بنا بر گزارش‌ها، این تسلیحات از طریق خاک سوریه در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه قرار می‌گیرند.

وب سایت خبری آکسیوس روز شنبه۲۲ مهرماه نوشت: دو منبع دیپلماتیک به این رسانه گفتند که ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود.

آکسیوس اشاره کرده که این پیام در دیدار حسین امیرعبداللهیان و تور فینسلاند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، در سفارت ایران در لبنان، به اسرائیل منتقل شده و در این پیام درباره عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه هشدار داده شده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago