Categories: ایرانجهان

ارائه طرح الزام دولت آمریکا به اجرای تحریم‌های نفتی ایران در کنگره

به گزارش فرانیوز، بر اساس این طرح دولت بایدن موظف می‌شود که تحریم‌های موجود علیه صنایع نفت ایران را اجرا کند و به کنگره گزارش دهد که روند اجرای تحریم‌ها چگونه است.

همچنین در صورت تصویب این طرح اختیار اعطای معافیت تحریمی از دولت بایدن سلب می‌شود تا «نتواند از حساب‌های امانی مانند آزادی ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی سوء استفاده کند» و معافیت های تحریمی که برای آزاد سازی پول های بلوکه شده در عراق و کره جنوبی صادر شده لغو می شود.

در ادامه این طرح همچنین آمده است که دولت آمریکا باید مانع دریافت پول توسط جمهوری اسلامی از صندوق بین‌المللی پول شود.

دارل عیسی، نمایند کالیفرنیا در مجلس آمریکا که این طرح را ارائه کرده گفت که «دولت بایدن در یک سال گذشته تحریم‌های ایران را لغو کرده است که تقریباً ۵۰ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است».

او ادامه داد: «به طور سیستماتیک تحریم‌های نفتی را کمتر اجرا کرده است، وجوه ایران را در عراق که اکنون در عمان است، آزاد کرده است و در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ تحریم‌ها را لغو کرده است تا ۶ میلیارد دلار از وجوه موجود در کره جنوبی را آزاد کند که اکنون در قطر هستند».

این نماینده جمهوری‌خواه ادامه داد: «ده‌ها آمریکایی به دست حماس کشته شده‌اند. بسیاری دیگر در غزه مفقود شده یا گروگان گرفته شده‌اند. آیا بایدن می‌تواند به چشمان خانواده‌ها نگاه کند و به آنها بگوید که به نفع آمریکا است که رژیمی را که از این قتل‌عام حمایت کرده است را باید راضی کرد»؟

دارل عیسی گفت: «این قانون جامع نشان‌دهنده اصلاح ضروری مسیری در سیاست آمریکا است تا با ایران نه به عنوان یک شریک استراتژیک، بلکه به عنوان دشمن رفتار شود».

خبرگزاری بلومبرگ در اوایل شهریورماه با انتشار گزارشی خبر داد که بعد از مذاکرات جمهوری اسلامی و دولت بایدن بر سر آزادی زندانیان دو تابعیتی از ایران، ایالات متحده تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه تهران را کاهش داده است.

این خبرگزاری چند ملیتی که دفتر آن در نیویورک قرار دارد در گزارش خود عنوان کرد که مقامات آمریکایی به طور خصوصی اعتراف کرده‌اند که به تدریج تحریم نفتی ایران را کاهش داده‌اند که نتیجه آن افزایش فروش نفت ایران به بالاترین سطح از زمان بازگشت تحریم‌ها در پنج سال پیش و بیشترین میزان فروش نفت به چین بوده است.

پیش از آن گروهی از جمهوری‌خواهان سنا، با ابراز نگرانی از افزایش فروش نفت ایران علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده، عنوان کردند که دولت بایدن باید اقدامات بیشتری را برای مهار صادرات غیرقانونی انرژی ایران، به ویژه به چین انجام دهد.

گروهی متشکل از هشت سناتور آمریکایی در نامه‌ای که روز جمعه به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری فرستاده شد، از دولت بایدن خواستند تا راهبردی برای محدود کردن صادرات پتروشیمی ایران طراحی کنند. 

اکنون به نظر می‌رسد که بی توجهی دولت بایدن در برآورده‌کردن خواسته جمهوری‌خواهان باعث شده که آنها با ارائه طرحی دولت را ملزم کنند که درخواست آنها را اجرا کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago