ادعای قوه قضاییه درباره همکاری دو روزنامه‌نگار با آمریکا/ توقیف و پلمپ پلتفرم‌های فضای مجازی بدون دستور قضایی!

به گزارش فرانیوز، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود  با اشاره به اینکه در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از این دو روزنامه نگار گرفته شده گفته است پرونده در حال انشای رای است و به محض صدور رای، مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می شود.

ستایشی همچنین گفت: موضوع اتهامی آن‌ها ارتباطی با تهیه گزارش از موضوع مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آن‌ها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با دولت متخاصم آمریکا همکاری داشتند که به زودی گزارشی کامل از این موضوع ارائه می شود.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه «شرق» و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه «هم‌میهن» که رخدادهای مربوط به پس از جان‌باختن مهسا امینی را پوشش خبری داده بودند، در همان روزهای نخست اعتراضات سراسری توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند و همچنان در زندان به سر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و بسیاری از نهادها و افراد درخواست‌های مکرری برای برگزاری علنی دادگاه داشته‌اند، با این وجود دادگاه این دو روزنامه‌نگار در هشتم و نهم خردادماه و سوم و چهارم مردادماه به صورت غیر علنی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

در ادامه این جلسه، ستایشی با اشاره به پلمب و توقیف فعالیت برخی پلتفرم‌های فضای مجازی به دلیل مساله حجاب، نیز یادآور شده که پرونده قضایی برای این سکوها تشکیل شده که به گفته او «دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مساله را دنبال خواهد کرد».

سخنگوی قوه قضائیه درعین حال گفت که «اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است، بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم».

سخنگوی قوه قضاییه در این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حمید نوری، دادیار زندان گوهردشت در دهه ۶۰، نیز گفت: «اتفاق جدید و مثبتی در پرونده حمید نوری رخ نداده و او همچنان مظلومانه در سلول انفرادی است.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago