ادامه فشارها بر خانواده‌های دادخواه؛ تهدید به قتل زهرا سعیدیان‌جو و ضرب و شتم سیامک اعظمی

به گزارش فرانیوز، خانم حیدری در این باره نوشت: «زهرا، خواهر میلاد سعیدیان‌جو از کشته‌شدگان سال ۱۴۰۱، امروز در خیابان توسط چند موتورسوار ناشناس به مرگ تهدید شده است.»

همچنین سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ٢٩ مهر ماه ١۴٠٢ (٢١ اکتبر ٢٠٢٣)، زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو و عضو خانواده‌های دادخواه ایذه از سوی افراد ناشناسی مورد تهدید مرگ قرار گرفت.

زهرا سعیدیان‌جو، همزمان با تهدید شدنش در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: “من اعلام می‌کنیم هیچ مشکل جسمی و روانی ندارم. کاملاً سالم و سلامت هستم و قصد خودکشی ندارم. در تمام سال‌های زندگی بیماری خاصی نداشته و عمل (پزشکی) هم انجام نداده‌ام”.

خواهر دادخواه میلاد سعیدیان‌جو در ادامه متن منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من توی تمام سال‌های زندگیم هیچ‌وقت بیماری خاصی نداشتم و عملی هم انجام ندادم» و تاکید کرد: «امروز بیشتر از همیشه پر از حس و شور زندگی هستم».

او پس از آنکه از زندان آزاد شده بود، از محل کار خود در بیمارستان‌های ”کودکان مفید” و ”کیان” تهران نیز، برای همیشه اخراج شده است.

زهرا سعیدیان‌جو، روز یکشنبه ١٨ تیر ماه ۱۴۰۲ ، توسط نیروهای حکومتی در تهران بازداشت و در نهایت چهارشنبه ۱۸ مرداد، پس از یک ماه بازداشت با وثقیه یک ملیارد تومانی و موقتاً از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

وی پیشتر و به همراه چند تن از اعضای خانواده خود نیز بازداشت شده بود.

همزمان سیامک اعظمی، برادر سپهر اعظمی معترض کشته شده در کرج، نیز در شبکه اجتماعی ایکس، خبر داد که شامگاه شنبه مورد حمله قرار گرفته است.

برادر دادخواه سپهر اعظمی با انتشار تصویری از دست مصدوم شده‌اش، نوشت: «این اتفاق امشب برای من هم افتاد، جایی مهمان بودم، پیش دو تا آزادی خواه، یهویی ریختن خانه، درگیری شد» و «با بدبختی توانستیم از خانه بیرون برویم».

فشارها بر خانواده‌های دادخواه در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و طی ماه‌های مرداد و شهریور، در آستانه «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی»، ده‌ها تن از خانواده‌های معترضان کشته بازداشت یا احضار شدند و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی آنها را از برگزاری مراسم سالگرد «منع» کردند.

شماری از خانواده‌های دادخواه در‌حال‌حاضر در بازداشت هستند، از‌جمله «ماشاالله کرمی»، پدر «محمدمهدی کرمی»، معترض اعدام شده که از تاریخ ۳۱‌مرداد۱۴۰۲ بازداشت شده و با‌وجود گذشت نزدیک به دو ماه، از وضعیت او اطلاع دقیقی مخابره نشده است.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، همچنین «امیرحسین کوهکن»، وکیل ماشاالله کرمی را هم از ۶‌شهریور بازداشت کرده‌اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago