Categories: جهان

ادامه عملیات ارتش اسرائیل داخل بیمارستان شفا

به گزارش فرانیوز، بیمارستان شفا در ادامه حملات زمینی اسرائیل به نوار غزه در محاصره کامل نیروهای اسرائیلی درآمده بود. ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حماس در این بیمارستان پنهان شده‌اند، اما با وجود صدها بیمار در آن تاکنون از ورود به بیمارستان خودداری کرده بود.

ارتش اسرائیل از ساعت ۲ صبح چهارشنبه به وقت محلی، نیمه‌شب به وقت گرینیچ، عملیاتی را در بیمارستان الشفاء غزه آغاز کرد. پس از روزها محاصره کامل بیمارستان، تانک‌ها و سربازان اسرائیلی وارد محوطه بیمارستان شده‌اند.

بامداد چهارشنبه، ارتش اسرائیل گفت که نیروهایش در حال انجام «عملیات دقیق و هدفمندی علیه حماس در یک منطقه مشخص» بیمارستان شفا هستند. بیانیه ارتش اسرائیل اطلاعات بیشتری به دست نمی‌دهد و تنها می‌گوید که اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا به غیرنظامیان آسیب نرسد.

این بیانیه عنوان می‌کند که اسرائیل «به مقامات مربوطه در غزه یک بار دیگر هشدار داده بود که تمام اقدامات نظامی خود در بیمارستان را باید ظرف دوازده ساعت متوقف کنند، اما متاسفانه به این امر ترتیب اثر داده نشد».

حماس اما ادعای اسرائیل مبنی بر استفاده از بیمارستان برای پوشش را رد کرده است. این گروه که آمریکا و کشورهای غربی آن را تروریستی می‌دانند در بیانیه‌ای گفته که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، مسئول اقدامات نظامی اسرائیل در بیمارستان شفا است.

بیانیه حماس می‌گوید: «ما [اسرائیل] اشغال‌گر و بایدن را مسئول کامل حمله به مجتمع پزشکی شفا می‌دانیم.»

اندکی پیش از آغاز عملیات ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفاء کاخ سفید اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده، می‌تواند ادعای اسرائیل درباره فعال‌بودن اعضای حماس در زیر این بیمارستان را تأیید کند.

با آغاز عملیات ارتش اسرائیل در داخل بیمارستان شفا در غزه، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که صدها نفر در این بیمارستان «با شرایطی فاجعه‌بار» مواجه شده‌اند.

این رسانه بر اساس آخرین گزارش‌ها نوشت که هنوز صدها نفر از کارکنان بیمارستان و بیماران در داخل بیمارستان شفا هستند به همراه چندین هزار نفر دیگر که از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به آنجا پناه برده‌اند.

پزشکان روز دوشنبه گزارش داده بودند که با از کار افتادن انکوباتورها به دلیل قطع برق، کارکنان بیمارستان در تلاشی ناامیدانه برای نجات نوزادان نارس، آنها را در فویل پیچیده و کنار آب داغ قرار داده‌اند.

ساعاتی پس از آغاز عملیات مستقیم نیروهای اسرائیل در بیمارستان الشفاء غزه و ورود سربازان و خودروهای زرهی به بخش‌هایی از این مرکز درمانی، ارتش اسرائیل با انتشار مطلبی در شبکه ایکس، توئیتر سابق، از «تروریست‌های حماس که در بیمارستان حضور دارند» خواست تسلیم شوند.

در بخشی از این مطلب همچنین تأکید شده که ارتش «بارها به شکل علنی هشدار داده بوده که استفاده نظامی حماس از بیمارستان الشفاء باعث به‌خطر افتادن جایگاه محفوظ آن تحت قوانین بین‌المللی و به عنوان یک مرکز درمانی شده است».

ارتش اسرائیل همزمان ادعا کرده که شرایط و امکانات گسترده‌ای را برای تخلیه غیرنظامیان از بیمارستان مهیا کرده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago