Categories: ایران

ادامه سریال تلخ مسمومیت دانش آموزان در شهرهای مختلف کشور

براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس کشور روز گذشته ادامه داشته و دهها دانش آموز را روانه بیمارستان ها کرد.

به گزارش فرانیوز، روز یکشنبه ۲۰ فروردین گزارش هایی از مسمومیت دانش آموزان در چند شهر از جمله سقز، سنندج و دیواندره در استان کردستان و ارومیه در استان آذربایجان غربی منتشر شده است.

به گفته شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران پس از حمله شیمیایی به شش مدرسه دخترانه در شهر سقز، بیش از ۱۰۰ دانش آموز به بیمارستان های امام خمینی، شفا و تامین اجتماعی منتقل شده اند که حال ۲۴ تن از آنان در بیمارستان امام خمینی وخیم است.

معترضان در سقز پرچم جمهوری اسلامی را از سردر یک مدرسه پایین کشیدند و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. همزمان نیروهای یگان ویژه نیز در سطح خیابان‌های این شهر مستقر شده و برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی چند تن از شهروندان سقزی را بازداشت کردند و مسیرهای منتهی به خیابان شهناز را که مدرسه معراج در آن واقع شده است، مسدود کردند.

در سنندج نیز دانش آموزان مدرسه جماران روز یکشنبه دچار مسمومیت شدند.

در همین حال، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از حملات شیمیایی در شهرهای دیواندره و ارومیه خبر داد. بر اساس این گزارش، حمله در ارومیه به یک هنرستان پسرانه انجام شده است.

یک دبیرستان دخترانه در شهر کرمانشاه و یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در شهر گهواره در استان کرمانشاه هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و شماری از دانش‌آموزان مسموم شده‌اند.

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از آمل در مازندران نیز حاکی از آن است که تعداد دختران مسموم‌‌شده در دبیرستان دین‌‌ودانش زیاد بوده است و این دختران با آمبولانس‌ به بیمارستان منتقل می‌شوند. شماری از خانواده دانش‌آموزان مسموم‌شده نیز مقابل این مدرسه تجمع اعتراضی برپا کردند.

طبق گزارش های رسیده روز شنبه نیز تعدادی دانش آموز از مدارس مختلف کشور به دلیل مسمومیت روانه بیمارستان شدند.

به گزارش وب‌سایت «رویداد ۲۴»، مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با استناد به «گزارش‌های رسمی» گفته است «تاکنون ۱۰۰ تن در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان بازداشت» شده‌اند که «برخی از این افراد عامدانه» و به «قصد تعطیلی مدارس دخترانه» این کار را کرده بودند و برخی نیز به گفته او «فریب‌خورده و وارد بازی این افراد شده بودند.»

وبسایت حقوق‌بشری هه‌نگاو نیز گزارش داد که کارو پشابادی، کودک ۱۶ ساله اهل شهرستان کامیاران که اواخر اسفند گذشته در مدرسه‌ای در تهران مسموم شده بود، جمعه، ۱۸ فروردین، پس از گذشت سه هفته بستری بودن در بیمارستان میلاد تهران، جان باخت.

پس از گذشت بیش از چهار ماه از آغاز موج مسمومیت‌های مشکوک در مدارس دخترانه، هنوز در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نشده است و متهمان احتمالی معرفی نشده‌اند. به گفته مسئولان حکومتی در این مدت حداقل  ۱۳ هزار دانش‌آموز دختر در پی بروز علائم مسمومیت‌های مشکوک به گاز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago