Categories: ایران

ادامه انتقاد از دولت رئیسی؛ انتقاد نماینده زاهدان از «بی‌عرضگی مسئولانِ بالا تا پایین کشور»

در ادامه انتقادها از بی‌توجهی مقام‌های جمهوری اسلامی و به‌ویژه دولت ابراهیم رئیسی به وضعیت استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان، به صراحت گفت که دولت به سیستان و بلوچستان به چشم «فرزند ناخوانده» نگاه می‌کند.

وی با بیان این که ابراهیم رئیسی به وعده‌های خود در قبال این استان عمل نکرده، این پرسش را مطرح کرد که «چرا مردم باید ۴ ساعت در صف بنزین، ۳ ساعت در صف کپسول گاز بایستند؟»

شهریاری به فقر گسترده در این استان اشاره کرده و گفت: «مردم برای درخواست ۵۰ هزار تومان هزینه دارو برای فرزندشان زنگ می‌زنند و ما باید به خاطر بی‌عرضگی مسئولان بالا تا پایین کشور شرمنده این مردم باشیم.»

در روزهای گذشته نیز عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر، با انتقاد از کمبود نان و بنزین گفته بود که صف‌های طولانی پمپ بنزین و نانوایی «امان مردم را بریده است».

شهروندان و فعالان بلوچ، همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی، کمبودهای ایجادشده در استان طی روزهای گذشته را سیستماتیک و با هدف افزایش فشار بر مردم استان، به دلیل اعتراضات هفتگی پس از نماز جمعه در ماه‌های گذشته عنوان کرده‌اند.

نماینده چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد در مجلس می‌گوید ۶۸۴ روستای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار و حتی بیش از هزار نفر جمعیت در ۶ شهرستان جنوب بلوچستان فاقد اینترنت هستند.

به گفته معین‌الدین سعیدی، بیش از ۹۶ روستا در این منطقه نیز هیچ گونه امکانات تماس تلفنی ندارند و مردم برای یک ارتباط تلفنی به بالای کوه‌ها می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت و ۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هیچ‌گونه ارتباط تلفنی ندارند، گفت: «اگر تمام روستاها بالای ۲۰ خانوار و هم زیر ۲۰ خانوار بخش مرکزی را بررسی کنیم از مجموع ۱۳۸ روستا، ۷۲ روستا فاقد اینترنت هستند.»

این نماینده تاکید کرد: «بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان حتی تلفن هم ندارند و در روستاهایی بالغ بر هزار نفر جمعیت هیچ ارتباط مناسبی موجود نیست وجود ندارد.»

به گفته این فعالان بلوچ، فشارها بر مردم این استان پس از انتصاب محمد کرمی از فرماندهان ارشد قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان استاندار سیستان‌ و بلوچستان‌ در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

با افزایش انتقادات مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و اعتراضات خیابانی چشمگیر شهروندان این استان نسبت به سیاست‌های جمهوری اسلامی، تعداد زیادی از معترضان نیز بازداشت شده‌اند.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago