ادامه اعتراضات به اعدام‌؛ توماج صالحی و زینب جلالیان به اعتصاب غذای زندانیان می‌پیوندند

به دنبال اعلام اعتصاب غذای عمومی ۶۱ زندانی سیاسی عقیدتی در بند زنان اوین در اعتراض به اعدام‌ محمد قبادلو و فرهاد سلیمی، زینب جلالیان و توماج صالحی اعلام کردند که به این اعتصاب خواهند پیوست.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یکی از نزدیکان زینب جلالیان نوشت: این زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد که در زندان یزد به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه در اعتراض به اعدام و برای «توقف اعدام» اعتصاب غذا خواهد کرد.

بنابر اظهارات این فرد نزدیک به زینب جلالیان، با وجود این‌که او در شرایط ایزوله در زندان یزد به سر می‌برد و تماس‌های تلفنی او شدیدا محدود شده، اما وی پس از اطلاع از اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در چند ماه گذشته و با حمایت از خواست عمومی مردم برای لغو حکم اعدام در ایران گفته است که او نیز همراه با ۶۱ زن زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان یزد اعتصاب غذا می‌کند.

حساب توماج صالحی در شبکه اجتماعی «ایکس» نیز خبر داد که این زندانی سیاسی در پی قتل محمد قبادلو و فرهاد سلیمی قرار است در اعتراض به این قتل‌ها و برای توقف آنها، روز پنج‌شنبه، همراه با ۶۱ زندانی سیاسی و عقیدتی در بند زنان زندان اوین اعتصاب غذا کند.

همچنین حسن همایون، همسر سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار زندانی محبوس در اوین، نیز اعلام کرد که روز پنج‌شنبه «غذا و آب نمی‌خورم و از اعتصاب غذای زن‌های زندانی حمایت می‌کنم.»

او تأکید کرد که پیوستن به اعتصاب غذا، انتظاری است که زن‌های زندانی دست‌کم از بستگان و دوستانشان دارند.

۶۱ زندانی سیاسی و عقیدتی در بند زنان زندان اوین روز سه‌شنبه سوم بهمن در پی اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی، دو زندانی سیاسی اعلام کردند که خبر اعدام جوانان ایران، موجی از خشم و اعتراض را در جامعه رقم زده است. زنان زندانی سیاسی – عقیدتی اوین در اعتراض به اعدام‌های اخیر و برای “توقف اعدام”، روز پنج‌شنبه پنجم بهمن، در اعتصاب غذای عمومی خواهند بود‌‌.

اعدام این دو زندانی در سحرگاه سه‌شنبه، موجی از خشم و اعتراض در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

مردم این اعدام‌ها را انتقام جمهوری اسلامی از مردم ایران در پی کشته شدن تروریست‌هایش در منطقه دانستند.