احضار ۱۱ استاد دانشگاه علم و صنعت به دلیل امضای یک بیانیه

تشکل‌های دانشجویی از موج احضار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به کمیته انضباطی و معرفی دست‌کم یازده استاد به هیات انتظامی اساتید خبر دادند.

به گزارش فرانیوز، شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز دوشنبه پانزدهم خرداد ماه گزارش داد که طی هفته گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به دلیل سرباز زدن از حجاب اجباری و آنچه مقام‌های این دانشگاه «پوشش نامناسب» خوانده‌اند، به کمیته‌ انضباطی احضار شده‌اند.

بنابر این گزارش، احضار‌ دانشجویان به کمیته‌ انضباطی ختم نشده و تعدادی از دانشجویان توسط روسای دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت احضار شده‌اند، همچنین نیروهای گشت‌ حراست دانشجویان را در هنگام قدم زدن در محوطه دانشگاه به بهانه‌ نوع پوشش مورد تذکر و آزار قرار می‌دهند.

شوراهای صنفی دانشجویان با بیان اینکه تجاوز به زیست دانشجویان تا خوابگاه نیز ادامه دارد، افزود: در خوابگاه‌های دختران سختگیری‌ پوشش برای دانشجویان شدت گرفته و حتی تعدادی از دانشجویان را به دلیل تاخیر در بازگشت به خوابگاه در ساعت تعیین شده، به کمیته‌ انضباطی احضار کرده‌اند.

شورای صنفی دانشجویان در ادامه آورده است: در چنین وضعیتی دانشگاه حق داشتن نهاد شورای صنفی را از دانشجویان می‌گیرد و در در مسیر تشکیل آن سنگ انداری می‌کند. این سنگ اندازی‌ها از امروز شروع نشده و نزدیک به ۴ سال است که عدم همکاری و سنگ‌اندازی مسئولین باعث تشکیل نشدنِ شورای صنفی در این دانشگاه شده است. امسال نیز بر خلاف آیین‌نامه‌ی شوراهای صنفی دانشجویی علی‌رغم پیگیری دانشجویان برای انتخاباتی که می‌بایست در اردیبهشت ماه برگزار شود، هیچ اقدامی صورت نگرفته‌است. مسئولین دانشگاه به خوبی می‌دانند وجود نمایندگان دانشجویی از اقدامات خودسرانه‌ و ظالمانه‌ی آنان جلوگیری می‌کند.

به نوشته شورای صنفی دانشجویان، در ادامه‌ سرکوب، ۱۱ تن از اساتید این دانشگاه در پی امضای بیانیه‌ای در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی مدارس به دلیل شکایت رییس دانشگاه به هیات انتظامی دانشگاه احضار شدند.

کانال دانشجویان متحد نیز در گزارشی از موج برخورد با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، نوشت که علاوه بر دانشجویانی که به خاطر «نوع پوشش» به کمیته انضباطی احضار شده‌اند، دست‌کم ۷ دانشجو توسط روسای دانشکده‌ها احضار شده‌اند و یک دانشجو هم به خاطر نوع پوشش در خارج دانشگاه احضار شده است.

به نوشته این کانال دانشجویی گشت موتوری و گشت حجاب در محیط دانشگاه مستقر شده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago