Categories: ایرانجهان

اثر انگشت «سپاه» در برنامه ترور یک بازرگان گرجستانی یهودی

به گزارش فرانیوز، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد، هدف سپاه پاسداران از طراحی حملات به جان آقای موشه، «حمایت و اقدامات» این بازرگان در راه تقویت مناسبات بین گرجستان با اسرائیل و «بهبود درک اسرائیل» در کشور زادگاهش بوده است.

او به مدیا لاین گفته بود که «خوشبختانه» هر سه تلاش برای سوء قصد به جانش در پی مداخله نیروهای امنیتی گرجستان ناکام شد. این بازرگان به دو مورد تلاش از طریق چاقوزدن و یک مورد تیراندازی در خیابانی مرکزی در شهر تفلیس اشاره کرد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی گرجستان پیش از حمله مسلحانه توانسته بودند در اسلحه‌ای که برای این کار در اختیار مهاجم قرار گرفته بود، «خرابکاری» کرده و مانع از شلیک شوند.

ایتسیک موشه به مدیا لاین گفت به دلیل اهمیت منطقه قفقاز جنوبی برای ایران، جمهوری اسلامی تلاش‌های او را برای نزدیک‌تر کردن این مناطق به اسرائیل، «یک تهدید تلقی کرده است».

گرجستان سال گذشته از کشف تلاش نیروی قدس سپاه پاسداران برای کشتن آقای ایتسیک و بازداشت چند شهروند ایرانی و دو شهروند با تابعیت دوگانه گرجستانی- ایرانی خبر داده بود.

یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل ۲۳ تیرماه سال جاری در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و حضور در باکو طی سخنانی گفته بود این کشور و متحدانش در سال‌های اخیر توانسته‌اند بیشتر از پنجاه تلاش جمهوری اسلامی برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کنند.

آقای گالانت یادآور شده بود:‌ «در سال‌های اخیر، ایران یک کارزار جهانی ترور با ابعاد بی‌سابقه‌ را برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها و یهودی‌ها آغاز کرده است».

او افزود:‌ «به‌خاطر سازمان‌های دفاعی‌ ما و همکاری نزدیک با بسیاری از کشورها و به خاطر درک تهدید جهانی ایران، این تهدیدات را خنثی کردیم و جان افراد را نجات دادیم.»

جمهوری اسلامی اتهامات مرتبط با تلاش تروریستی در گرجستان و سایر اتهامات مشابه عنوان شده اخیر در آذربایجان و قبرس برای کشتن اسرائیلی‌ها را رد می کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago