اتحادیه اروپا هفت مقام سرکوبگر جمهوری اسلامی را تحریم کرد

به گزارش فرانیوز، این شورا با انتشار فهرست اسامی افراد تحریم‌شده، نوشت که آنان مسئول محاکمه یا اقدامات علیه معترضان ایرانی بوده‌اند.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی نهمین بسته از تحریم‌های این اتحادیه در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران محسوب می شود.

فهرست جدید تحریم‌شده‌ها از سوی اتحادیه اروپا شامل اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان و علی زارع نوری مستشار دادگاه کیفری این استان است که مسئول محاکمه سه معترض پرونده «خانه اصفهان» بودند که در نهایت اعدام شدند.

اجرای حکم اعدام سه معترض بازداشتی به نام‌های صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را به همراه داشت. پیش از اجرا شدن این احکام، نهادهای حقوق بشری و بین المللی خواهان لغو آن شده بودند که این درخواست ها نادیده گرفته شد.

تحریم‌های جدید همچنین مجتبی فدا، فرمانده سپاه استان اصفهان و رشید کبودوندی، فرمانده سپاه کرج، را نیز هدف قرار می‌دهد.

کبودوندی مسئول بازداشت و قتل محمدرضا قربانی و بازداشت و تجاوز جنسی علیه آرمیتا عباسی از سوی نیروهای امنیتی کرج شناخته شده است.

اتحادیه اروپا همچنین فرماندار و رییس شورای تامین رضوانشهر در استان گیلان را به دلیل صدور دستور تیراندازی به سوی معترضان و همچنین فرمانده نیروی انتظامی رضوانشهر به دلیل اجرای این دستور را تحریم کرده است.

در نهایت، اتحادیه اروپا فرماندار آمل در استان مازندران را نیز که مسئول کشته شدن دست‌کم دو جوان معترض ایرانی شناخته شده، تحریم کرده است.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که برای این تحریم‌ها صادر کرده، بار دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته تا به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز پایان دهد و از بازداشت‌های خودسرانه به عنوان ابزاری برای خاموش کردن صدای منتقدان استفاده نکند.

همچنین این اتحادیه از جمهوری اسلامی خواست که به صدور و اجرای احکام اعدام علیه معترضان پایان دهد و دیگر شهروندان خارجی را برای اهداف سیاسی بازداشت نکند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago