Categories: ایران

آغاز موج هشتم کووید ۱۹؛ کرونا در ایران همچنان «جان» می گیرد

گرچه مقام‌های وزارت بهداشت در سال گذشته صفرشدن آمار مرگ‌ومیر کرونا را پیروزی بر این بیماری اعلام کردند اما به نظر می‌رسد که موج جدید همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور در حال شکل‌گیری است.

به گزارش فرانیوز، وزارت بهداشت امروز ۱۴ فروردین، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر در اثر بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. این در حالی است که روز گذشته نیز اعلام شد ۲۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت ایران، آمار رسمی و روزانهٔ موارد ابتلا به کرونا در کشور به ۷۱۳ مورد مبتلا رسیده که از این میان ۴۰۱ مبتلا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

با این آمار رسمی جدید، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران، از زمان آغاز شیوع این ویروس در جهان، به ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ رسیده است.

البته آمارهایی که از سوی مراجع رسمی اعلام می‌شود با تعداد واقعی مبتلایان به کرونا و تعداد جان‌باختگان تفاوت دارد و به گفته بسیاری از متخصصان، آمار واقعی چندین برابر آمار رسمی است.

همچنین در آخرین به‌روزرسانی وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۳ به ۱۹ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۸ به ۴۵ شهر کاهش یافت.

تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۴ به ۲۳۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۳ به ۱۵۱ شهر رسید.

در همین حال بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران امروز گفته است که به دنبال افزایش مبتلایان به بیماری ابتدا تعداد افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند و سپس تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش می‌یابد و شواهد نیز نشان می‌دهد این روند افزایشی کرونا به‌احتمال زیاد تا آخر فروردین ادامه یابد.

به گفته وی عمده مواردی که درحال حاضر به‌واسطه ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند گروه سالمندان یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و یا نوبت یادآور واکسن‌های کرونا را تزریق نکرده‌اند.

همچنین حسین فرشیدی، معاون وزیر بهداشت، در سخنان هفته گذشته خود با هشدار درباره اوج‌گیری موج جدید کووید ۱۹ در پایان تعطیلات سال نو، تأکید کرد که راه مؤثر برای جلوگیری از ابتلای موارد جدید به کرونا استفاده از ماسک است.

او با اشاره به افزایش سفرهای هوایی در ایام تعطیلات سال نو و استفاده‌نکردن از ماسک از سوی مردم، هشدار داد که با پایان تعطیلات و بازگشت مردم به شهرهای خود، احتمال افزایش تعداد موارد وجود دارد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago