حجاب بان
/

وزیر کشور مدعی شد حضور حجاب‌بان‌ها در مترو خودجوش و مردمی است!

احمد وحیدی درباره تذکر حجاب در مترو تهران، که از سوی حجاب‌بان‌هایی با لباس های متحد و یکدست صورت می گیرد، مدعی شد: «ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم و تحت امر معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه های مردمی انجام می شود».

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او که در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، ادامه داد که «کارشان در چارچوب امر معروف و نهی از منکر است. همه مردم برای این کار وظیفه دارند، ولی باید با ادبیات خوب و الفاظ خوب و صرفا تذکر لسانی انجام شود. در همین حد این گروه ها مجاز هستند».

این اظهارات احمد وحیدی در حالی انجام می‎‌شود که همه کسانی که برای تذکر حجاب در مترو هستند از علامت‌های ویژه‌ای روی لباسشان استفاده می‌کنند که روی آن نوشته شده «سفیران هدایت».

در تصاویری که روز جمعه ۲۶ آبان از ایستگاه مترو انقلاب در تهران منتشر شده است شمار زیادی از ماموران حجاب دیده‌ می‌شوند که در راهروهای مترو به صف ایستاده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از این وضعیت تحت عنوان «تونل وحشت» حجاب یاد کرده‌اند.

اظهارات وزیر کشور جمهوری اسلامی در حالی بیان می شود که امروز اول آذرماه، پایگاه خبری جماران، با انتشار تصویری اعلام کرد طی پیامکی از شهروندان برای نقش‌آفرینی در طرح «تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی» دعوت شده است.هم‌زمان احمد وحیدی وزیر کشور درباره حضور گسترده ماموران حجاب در مترو گفته این گروه‌ها مجوزی از ما نگرفته‌اند و نیازی به مجوز ندارد.

پیشتر روزنامه فرهیختگان، روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان در گزارشی با تایید افزایش حضور ماموران حجاب در ایستگاه‌های مترو مرکز تهران نوشت: «از همان ابتدای تقاطع خیابان ولیعصر- جمهوری یک خانم چادری با ماسک حضور دارد که به رهگذران با لحنی آرام، تذکر حجاب می‌دهد. در کنار حجاب‌بان خانم نیز یک مامور نیروی انتظامی ایستاده است».

به نوشته فرهیختگان، در نزدیکی این ایستگاه مترو دو زن چادری همراه با «تعداد قابل توجهی نیروی انتظامی» در ورودی مترو ایستاده‌اند و به زنانی که بدون شال و روسری قصد ورود به مترو دارند، «تذکر حجاب» می‌دهند.

با وجود اظهارات وحیدی، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری علیرضا زاکانی، با انتشار تصویری از حجاب‌بان‌ها جلوی مترو روی جلد خود، در گزارشی به نقل از یکی از حجاب‌بان‌ها نوشته: «‌اگر تذکر ما پاسخگو نباشد با دوربین‌هایی که تصاویر را ضبط کرده‌اند، چهره را شناسایی می‌کنیم و معرفی به مراجع قضایی انجام می‌شود. مهم است بدانیم که تذکر ما تنها به نداشتن روسری و شال محدود نمی‌شود. نخستین بار نهاد قضایی به تذکر اکتفا می‌کند، ولی درصورت تکرار حتما برخوردهای قانونی توسط مقام قضایی صورت خواهد پذیرفت».‌